5 Haziran 2017 Pazartesi

GÖTEBORG'DA YAĞMURLU BİR HAFTA SONU


Herkese merhaba! Hafta sonu Göteborg'daydım. Malmö'den Göteborg'a gittim. İsveç'te Erasmus günlerim artık bitiyor ve gittiğim son yer Göteborg olmuş oldu... Şimdi bu yazıyı Malmö'den yazıyorum, Göteborg'dan bahsetmek için bilgisayarımın karşısındayım!

Göteborg, İsveç'in ikinci büyük şehri. Konum olarak, Stockholm ve Malmö'nün arasında bir yerde bulunuyor (geçenlerde yazdığım Stockholm yazım). Yine tabii ki bir sürü fotoğraf çektim ama bu yazım için şimdi bir tanesini kullanıyorum, o da şehirle ilgili en (belki de tek) sevdiğim şey olan mavi tramvaylar! Şehrin her yerinde bu mavi tramvayları görebilirsiniz ve gerçekten de Göteborg'un simgesi mavi tramvaylar diyebilirim. Bazıları eski, bazıları daha yeni. Bizim İstiklal Caddesi'ndeki tramvay geldi aklıma bu mavi tramvayları gördükçe. Peki Göteborg'da ne yapmalı, nereye gitmeli? Burası İsveç'in ikinci büyük şehri olmasına rağmen, deniz kenarında bir liman ve sanayi şehri olduğundan, turistlere hitap edebilecek pek fazla şeyi yok açıkçası. Göteborg'da taze balıkların satıldığı balık pazarı Feskekorka, şirin evler ve kafelerle dolu Haga, şehre çok değil ama biraz yüksekten bakmak için Skansen Kronan, şehrin parkı Tradgardsföreningen ve Göteborgs Stadmuseum yani Göteborg Şehir Müzesi de Göteborg'a giderseniz/gittiğinizde görmeniz gereken yerlerden. Malmö mü Göteborg mu diyecek olursanız, tabii ki Malmö derim! Bir de Göteborg'da hava kapalı ve yağmurluydu, İsveç'te böyle, bir gün güneşli bir gün yağmurlu olabiliyor. Bu arada her zamanki gibi şehir kütüphanesine de gitmek istedim ama özel bir tatil olduğu için kapalıydı, ancak 300 metrekarelik ve adı da 300 metrekare olan küçük bir şubesi açıktı. İsveç'te gittiğim her kütüphane kalbimi çalmayı başardı, bunu biliyorsunuz, en son yazımda bahsetmiştim. Ama Göteborg Şehir Kütüphanesi'nin ana binası dediğim gibi kapalı olduğundan orayı görme fırsatım olmadı.

Uzun lafın kısası, iki günlük Göteborg tatilim böyleydi... Hadi Göteborg'un simgesi mavi tramvaylara el sallayın! 

Beni sosyal medyadan takip etmek için hesaplarım: 



2 yorum:

  1. Mavi tramvaya bir el salladım.Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. inşallah birgün bende mavi tramvaya el sallarım,sevgiler....

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

KİTAP ALINTISI

Yeni romanım Benim Küçük Şaheserim'den bir alıntı:  "Kitaplar onun ecza dolabıydı. Hastalanırsa -ruhu hastalanırsa- hangi kitabı aç...