8 Ağustos 2017 Salı

ÇÖZÜM TERS DÜZ VE DEVAMININ WATTPAD'DE OLMASI MI?


Daha geçen günkü yazımda da yazdığım gibi: Yayınevleri aslında edebiyat heveslilerinin bir araya toplanıp sanatsal konuşmalar yaptıkları yerler değil, para kazanma hırsıyla birbirini yiyen insanların ne tür kitaplar basıp daha çok para kazanabileceklerini tartıştıkları ticarethaneler. Ve son zamanlarda basılan kitapların isimleri/içeriği Lise Aşkım, Çok Yakışıklı Çocuk, Karizmatik Çocuk, Hoş Çocuk, Çok Yakışıklı Çocuk II, Önüm Arkam Aşk'tan öteye gitmiyor-gidemiyor. Bu gidişle, iki yıl önce çıkan ve kemik bir okur kitlesi edinen ilk kitabım Ters Düz'ün (Bozbalık Serisi'nin) devamının yine bir yayınevinden çıkması için gerekli enerjim yok (ayrıca yayınevlerinin kitabımdaki onlarca tema ve yan konuyu görmezden gelerek kapağına sırf daha çok satması için kız-kaslı yarı çıplak erkek fotoğrafı basmalarına isteğim de yok). Yani ben cidden yoruldum... Ama yazmak beni mutlu ediyor, yazdıklarımın okunması, okurlarla buluşmak beni mutlu ediyor. O yüzden acaba diyorum, Ters Düz'ü blogumda/wattpad'de bir hesap oluşturup oradan yayımlamalı, hikayeme de oradan mı devam etmeliyim? Genelde wattpad'de yayımlanan hikayeler kitap olarak basılıyor, benimki bu anlamda tam tersi olacak: Yani zaten kitap olarak çıkmış romanımı wattpad'de yayımlamış olacağım, ama serinin devamını sizlerle buluşturmam için belki de en iyisi budur. Önce Ters Düz'ü, sonra da devam romanlarını internette yayımlamamdır... Bilmiyorum... Lütfen bu yazıyı okuyan herkes düşüncesini belirtsin, benim için çok önemli. Fikirlerinizi yorumlara bekliyorum. (Açıktan yazmak istemeyen, mesaj-mail de yazabilir.)

instagram.com/ofluoglumert
twitter.com/ofluoglumert
facebook.com/ofluoglumert 

12 yorum:

  1. Bence, olabilir. Neden olmasın ki?

    YanıtlaSil
  2. böyle bir duruma getirmeleri kendi hataları olsa da yayınevleri yüzünden güzel edebi eserlerden uzak kalmak da okurların kaderi demek ki.. ama belirttiğin gibi çözümler de varsa neden olmasın kardeşim.. gönül isterdi ki bir yayınevim olsun getir hemen basalım kitabını derdim sana.. keşke öyle bi imkanımız olsa.. halbuki de ne güzel tutuldu ilk kitap.. ikincisinin bekleniyor olduğunu göremiyorlar mı? hiç mi piyasa taki işlerini yapan çalışanları yok?

    YanıtlaSil
  3. o zaman dediğin gibi başla bakalım ters düz'den önce watpat de yayına, yeni kitaba geldiğinde durum hoşuna giderse devam edersin ikinci kitabı da bizde oradan okuruz.. yayınevleri de şansına küssün o zaman deriz :) harika bir kitabı kaçırmış olurlar..

    YanıtlaSil
  4. Wattpad alışkanlığı olan biri değilim. Ben kitabı elime alıp, sayfaları çevire çevire okumayı daha çok seviyorum açıkçası. Bununla birlikte kitabın basım sürecini ve yayınevlerinin sunduğu şartları bilmiyorum. İlk kitabı severek okuduğum için de Wattpad'de yayınlansa da okuyacağıma eminim. :)

    YanıtlaSil
  5. Başka çare yoksa neden olmasın. Kitabın sayfalarını çevirmekten daha çok hoşlansam da bu şekilde de okuruz.Siz yeter ki yazın.

    YanıtlaSil
  6. Wattpade ön yargiliyim ve kitabinin dewamı wattpedde ciktiktan sonra kitabın kapağında şu kadar okundu wattpedde gibi şeyler yazmasını da istemiyorum .
    Çünkü wattped daha çok ergen kitlesine hitap ediyor bu da yetişkin veya wattped karşıtı insanları kitabına karşı ön yargı oluşturmasını da istemiyorum.

    YanıtlaSil
  7. Ben ayrıca kitap okuyucular için epub formatında kitabı paylaşmanı isterim. İnan son zamanlarda artık hiç kitap almıyorum ve ekitap okuyucumdan okuyorum. Çünkü koyacak yer kalmıyor odamda :D Wattpad'de yayınlayarak free takılabilirsin ama belirli kesimle sınırlı kalacağını söyleyeyim. Şahsen ben en son ne zaman Wattpad'e girdiği bile hatırlamıyorum.

    YanıtlaSil
  8. Watppad seni kısıtlar, bence iyi düşünmelisin.

    YanıtlaSil
  9. İadeyi ziyarete geldim.
    Yayınevleri konusunda sana katılıyorum,son zamanlarda çıkan kitaplar bir birinin aynı olmaya başladı artık.Ama Wattpad'de herkesin okuyamayacağını,belirli bir sayıda kalacağını düşünüyorum.O bir yana,Wattpad'in kalitesi bu aralar özellikle çok düştü.
    Pdf ya da epub şeklinde hazırlayıp blogda paylaşmak daha iyi olur bence.

    YanıtlaSil
  10. ay bastır kitabı yaa ters düz serisi böyle gitsin :)

    YanıtlaSil
  11. Bir erkeğin seni sevdiğini nasıl anlarsın? Tıkla: <a href="https://www.wattpad.com/951066526-%F0%9F%93%9D-bir-erke%C4%9Fin-seni-sevdi%C4%9Fini-nas%C4%B1l-anlars%C4%B1n%22%3Ebir erkeğin seni sevdiğini nasıl anlarsın?</a>

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

YENİ ROMANIM BENİM KÜÇÜK ŞAHESERİM ÇIKTI! ARTIK SİZİNDİR...

Üçüncü romanım Benim Küçük Şaheserim, Remzi Kitabevi etiketiyle bugün çıktı! Bu yeni romanımda,  Remzi Kitabevi'nin paylaştığı videoda ...