1 Şubat 2019 Cuma

2019, BLOG'LARIMIZIN YILI OLABİLİR!


Herkese merhaba! Bugün size bir soru sormak istiyorum: Influencer'ınızı nasıl alırdınız?

"Mümkünse hiç almayayım" diyenlerdenseniz, yalnız değilsiniz.

Pek çok alanda değişime gebe olan 2019, influencer'ların etki alanlarını da yeniden tanımlayacak gibi görünüyor. Markalarla işbirliği yapıp sosyal medya ve dijital kanallar aracılığıyla milyonlara varan takipçilerine seslenen sosyal medya fenomenlerinin tahtı 2019'da sallanabilir.

Bildiğiniz üzere etki alanı geniş olan blogger, YouTuber ve ünlüler, influencer olarak tanımlanmakta (burada blogger diyerek kastedilen aslında instablogger'lar, yani yıllardan beri kendi hallerinde blog'larını yazmakta olan bizler değil). Ancak pek çok trend uzmanına göre, milyonlarca takipçisi olan bu sosyal medya fenomenlerinin insanlar üstündeki etki alanı, bundan böyle o kadar da geniş olmayacak. Aslında hiçbir zaman öyle değildi bile denebilir. Yani Demet Akalın o zayıflama çayını paylaşınca çayın satışları sanıldığı kadar artmıyor ya da Murat Övüç'ün, Kerimcan Durmaz'ın, Danla Biliç'in, Enis Batur'un paylaştığı reklamları aslında hiç kimse umursamıyor. Hiçbirimiz (ha tabii ben takip de etmiyorum onları, ama o ayrı bir mesele). Bunun sebebi de, çok takipçili hesapların samimiyetine inanılmaması ve paylaştıkları her şeyin reklam olduğunun bilincinin insanlara yerleşmiş olması (öyle ya, sosyal medya artık yıllardan beri hayatımızda ve oranın dinamiklerini hepimiz çok iyi öğrendik). Hatta, yine bu araştırmacılara göre, milyonlarca takipçisi olan sosyal medya fenomenlerinin bu reklamlar sayesinde kazandıkları dudak uçuklatan paralar nedeniyle o reklamlardaki ürünlere ilgi göstermemekle kalmıyor, takip ettiğimiz o kişiden de gittikçe soğuyoruz, kandırılmış hissediyoruz.


Daha az takipçiye sahip olan hesapların ise, bir ürünü tanıtırken takipçi sayısı yüz binleri aşan hesaplara göre daha samimi olduklarına inanıyoruz. Bu nedenle o tip hesapların insanları harekete geçirme etkileri daha fazla. Kendi blog'larımızı düşünelim. Mesela kendimden örnek vereyim. Blog'um 2019'da 10. yaşını kutlayacak ve tam 10 yıldır yazdığım hiçbir yazıdan tek kuruş para almadım. Yaptığım bir kitap önerisini de, bir dizi tavsiyesini de, bir şehirdeki bir kafe tanıtımını da, tamamen kendi içimden geldiği için yaptım. Dolayısıyla ben burada "Şu kitabı şu nedenlerden dolayı çok sevdim, bence siz de alıp okumalısınız" dediğimde, bunun ardında gizli bir reklam olmadığını hepiniz çok iyi biliyorsunuz. Blogspot uzantılı blog'larda yazan çoğu insanın da blog yazmaktan para kazanmadığına, bunu sırf yazmayı sevdiği için yaptığına eminim.

İşte 2019’da da, sosyal medyada samimi ve içten paylaşımların daha etkili olmasının bir sonucu olarak, 3000 ila 50000 aralığında takipçi sayısına sahip olan micro-influencer’ların önemi artacak; trend araştırmacılarının yalancısıyım!  Reklamverenler, daha niş bir kitleye hitap etmek için onları kullanacak. Hatta nano-influencer olarak bilinen, 1000-5000 takipçiye sahip olan kullanıcıların bile yıldızı parlayacakmış. Kısacası 2019 takipçi sayısının değil; yorum, beğeni, paylaşım, kısacası etkileşimin önem arz ettiği bir yıl olacakTabii eğer bir micro-influencer çok fazla reklam almaya başlarsa, onun da bir yerden sonra macro-influencer kadar etkisizleşeceği görüşündeyim ben. Her şey tadında, o ilk tanıdığımız haliyle güzel sonuçta. Nasıl ki daha az bilinen alternatif bir şarkıcı daha çok ilgi çekiyor ve o şarkıcı kitleler tarafından tanınan biri haline gelince ondan soğuyorsak ya da sadece bizim bildiğimiz bir kitap, filmi çekilerek anında tüketime aç milyonların önüne sunulunca kalbimiz kırılıyorsa, sosyal medya fenomenleri için de aynısı geçerli. 

Dediğim gibi, blog'um 2019'da 10. yaşını kutlayacak. Instagram'ı da aktif bir şekilde kullanmama rağmen, blog'umdan asla vazgeçmedim, vazgeçmem. Blog'umda (hatta blog'larımda) bugüne dek binlerce yazı yazdım ve geri dönüp arşivimdeki yazılara bakmayı, "Aaa, ben böyle bir şey de mi yazmışım?" diye şaşırmayı bile seviyorum. Yani sosyal medya blog'ların sonunu getiremez bence. O yüzden yazmaya devam! 2019'un gerçek "blogger"ların yılı olmayacağını kim söyleyebilir ki?

Beni sosyal medya hesaplarımdan takip etmeyi unutmayın:

instagram: @ofluoglumert

twitter: @ofluoglumert

facebook: @ofluoglumert

40 yorum:

  1. Harika bir yazı olmuş 👍 Zevkle okudum.

    YanıtlaSil
  2. İnşallah dediğin gibi olur. Çok bilgilendirici bir yazıydı. Emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. mükemmel bir bakış açısı

    YanıtlaSil
  4. güzel bir bakış açısı.zaten kaygı gütmeden yazınca bunlarada çok kafa takmıyorsun.

    YanıtlaSil
  5. İlgi çekici bir yazı olmuş, instagrama hiç alışamadım zaten, hep itici ve gereksiz geldi. insta hesabım var ama çok aktif değilim. yeni yetme instabloggerlar .. dağdan gelip, bağdakini kovanlar gibi.. güzel yazı için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir tespitte bulunmuşsunuz, blogu ben para kazanmak için açıyorum diyen insanlar var ne diyelim bu gönül meselesi... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
  7. Ben de senin gibi samimiyetine inandığım blogların tavsiyeleri daha makul gelir. Diğerlerini çok dikkate almayanlardanım...

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  8. Güzel yazı eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. kesinlikle şenleniyor şubat ayında
    katkı sağlayanların kalemine yüreğine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Merhaba. Yazılarınızı okudum. Bende bir blog açtım. Sizden de destek bekliyorum. İzleyici olarak katıldım. İyi Günleriniz Olsun..

    YanıtlaSil
  11. Cok sevdim bu yaziyi.Kesinlikle icten renkli,reklamsiz bloglari cokkk seviyorum.Blogumu cok ama cok seviyorum,iyi ki yaziyorum yillardir diyorum.

    YanıtlaSil
  12. Benimde 3. yılım oluyor.... Yazılarınızı severek okuyorum.... Başarılar dilerim!

    YanıtlaSil
  13. uzun zaman sonra bir yazınıza denk geldim :) tekrar görüşmek üzere sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Yazınızı okudum. Bende blogumu yeni açtım. Sizi izlemeye aldım. Sizden de desteğinizi bekliyorum. İyi günleriniz olsun :)

    YanıtlaSil
  15. bloguma koydum bu yazınııı müdür hihihi :)

    YanıtlaSil
  16. Her ne kadar Kıraatane'ye adsense eklemiş olsam da -merakımdan- yazmanın ve fayda sağlamanın vernil olduğu huzur duygusu maddenin önüne geçmeye yetiyor. Dediğiniz gibi az bilinsek de aslında mühim olan gönüle dokunmak!

    Selamlar

    YanıtlaSil
  17. Güzel bir yazı olmuş, 10. yılınız da kutlu olsun bu arada, ne güzel :) ben de bloguma beklerim sakuramevsimi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  18. Çok haklı bir yazı. Bu arada google plus kapanınca bizim bloglara bişiy mi olcak ya? ;(

    YanıtlaSil
  19. o zaman yazmaya son hız devam...zaten burda bir aile gibi olmuşuz kim tutar ki bizi...sevgiler..herkese...

    YanıtlaSil
  20. Deeptone sayfasında rastladım size ve takibe aldım.Başarılar...

    YanıtlaSil
  21. Umarım araştırmadaki gibi olur :))

    YanıtlaSil
  22. Yazınızı baştan sona sıkılmadan okudum.. dediğiniz gibi binlerce takipçiye sahip bloglar baştan sağma içeriklerle takipçilerine kaliteli içerikler sunmakta güçlük çekiyor..

    YanıtlaSil
  23. Ben bosuna demiyorum eski bloggerlerden kim kaldi diye. Bir tek yazimiza bile para almadan yazmayi sevdigimiz icin yazdik yillarca, yazmayi sevdigimiz icin de yazmaya devam etmeliyiz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. Blogda 10 yıl.. Ne güzel..Tebrikler :) Bence de "samimiyet" günün birinde hak ettiği yere gelecek. Paylaşım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  25. Blog yazma nedenleri çok farklı olabilir tabi ki ama benim için seri kitaplarda ara verince unutmamamı sağlıyor. :D en başta yazma amacımsa belki benim okuduğum kitapları okuyan vardır da tartışabilirimdi 😂 blogunuzu takip ediyorum, çok güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  26. 10.yılınız hayırlı olsun. Daha nice yıllarınız olsun Blogger dünyasında. Güzel bir yazı. Bende adsense ekleyenlerdenim ama biraz meraktan.🙃 İki yıldır ekli sırf görüntü işte. 😄Önemli olan dediğiniz gibi blogların paylaşımlarındaki "samimiyet" . Paylaşmayı sevdiğimiz için paylaşıyoruz. 🌹

    YanıtlaSil
  27. 10 yıldır yazmak gerçekten büyük emek tebrik etmek lazım sizi. Umarım dediğiniz gibi artık yazılı içeriklerin değeri anlaşılır.

    YanıtlaSil
  28. Çok güzel bir yazı olmuş :) 10 yıl gerçekten tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  29. Teşhisiniz ve temenniniz yerinde olmuş.

    YanıtlaSil
  30. Umarım söylediğin gibi olur Teşekkürler

    YanıtlaSil
  31. Para odaklı yazanlar,zaten çok kalıcı olamıyor.Bence bu iş gönül işi,sevmeden olmaz....

    YanıtlaSil
  32. Tebrik ederim. 10 yıl büyük başarı.. Genç yaşınızı da bildiğim için daha büyük bir tebrik ve takdir gönderiyorum size.. 2019 gerçek bloggerların yılı olsun elbette..

    YanıtlaSil
  33. Mantıklı, çünkü blogda okuduğum bir tanıtım veya öneri her zaman daha gerçekçi geliyor. Bu konu da katılıyorum :) Ayrıca bu bilgiyi çok güzel işlemişsiniz, zevkle okudum yayınınızı :) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  34. Iyi düşünelim iyi olsun😊Güzel bir yazı olmuş emeğinize saglık.Sevgiler

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

KİTAP ALINTISI

Yeni romanım Benim Küçük Şaheserim'den bir alıntı:  "Kitaplar onun ecza dolabıydı. Hastalanırsa -ruhu hastalanırsa- hangi kitabı aç...