12 Mayıs 2019 Pazar

ŞU SIRALAR NE OKUYORUM?


Güneşli bir pazar gününden herkese merhaba! 

Bu hafta sonumun özeti: Dergide yoğun ve stresli geçen bir haftadan sonra (ve korkarım ki yeni hafta da öyle olacak), bütün gün evde kalıp (fotoğraftakilerden birkaçı hariç) yeni çıkan kitaplardan ilk önce hangisine başlayacağıma karar vermeye çalışırken aynı anda hepsine birden başlamak... Ve tabii hafta içi ofiste bilgisayar başında geçirdiğim vakitler yetmiyormuş gibi, evde yine bilgisayar karşısında, ama bu sefer yeni hikaye için gözümü bile kırpmadan yazmak...

Yok yok, şikayetçi olur muyum hiç: Böyle yazı ve kitap dolu hafta sonlarını çok seviyorum!

Ama size şimdi fotoğrafta gördüğünüz iki kitapla ilgili, Carlos Ruiz Zafon'un Rüzgarın Gölgesi ve Gönül Bakay'ın Delirtilen Kadınlar'ıyla ilgili yazmak istiyorum. İkisi de Kırmızı Kedi Yayınevi'nden çıkan, bu hafta sonu elimden bırakamadığım, nefis kitaplar.

Rüzgarın Gölgesi'ne dün başladım ve ilk kısmına denk gelen 65 sayfasını okudum bile. Unutulmuş Kitaplar Mezarlığı adlı serinin de ilk kitabıymış... 1945 yılında başlayan bir hikayeyi anlatan bu kitap, İspanya'da 2001'de yayımlanmış. Kırmızı Kedi serinin diğer kitaplarını da bir an önce yayımlar umarım.

Kitapların arka kapaklarında yazan diğer yazar veya gazete/dergi kritiklerinin genelde abartılı veya parayla tutulmuş reklam amaçlı yorumlar olduğunu düşünsek de, bu seferki övgüye kesinlikle hak verdim. Stephen King bu kitap için şöyle demiş: "Otantik Gotik romanın 19. yüzyılda öldüğünü düşünen varsa, bu kitap fikrini değiştirecektir. Hikaye içinde hikaye barındıran gizli tuzaklarla örülü muhteşem bir roman..."

Ana karakterimiz küçük bir çocuk olan Daniel. Ya da en azından hikaye başladığında Daniel on yaşında bir çocuk. Babası onu bir gün Unutulmuş Kitaplar Mezarlığı'na götürüyor ve Daniel de o kütüphaneden kendisine bir kitap seçiyor: Rüzgarın Gölgesi. Ama o andan itibaren kitaplar, gerçekler ve hayaller birbirine karışıyor.

Konusundan da anlamış olacağınız üzere, tam benlik bir kitap.

Okuduğum kadarıyla bayıldım ve gerçekten çok sürükleyici buldum. Hatta bu yazıyı yazdıktan sonra da okumaya devam edeceğim. Masamın üstünde bana göz kırpıp duruyor kendisi.

Kitabın içinden bir alıntıyla kapatmak isterim: "Daha küçükken bir dönem, belki de kitaplar ve kitapçılarla çevrili halde büyüdüğümdendir, romancı olmak ve bir melodram hayatı yaşamak istediğime karar vermiştim."

Ben de yazsam böyle bir cümle yazardım herhalde...


***

Yine Kırmızı Kedi'den çıkan, bahsettiğim diğer kitapsa Gönül Bakay'ın Delirtilen Kadınlar: İngiliz ve Amerikan Edebiyatında Kadın Deliliği adlı inceleme kitabı. Edebiyat, kadınlar ve delilik... Bu üçünden en az biriyle bile ilgilenen varsa, bu kitabın ilgisini çekeceğinden eminim. Kitap, deliliğin tarihçesinden başlayarak edebiyatta "deli" kadın karakterlerin nasıl işlendiğine dair detaylı bir araştırma sunuyor. Bakay, kimi zaman kendisi de "deli" olarak nitelendirilmiş kadın yazarların, "deli" kadın karakterlerle ilgili eserlerini inceliyor. Kütüphanemde olması gereken bir kitaptı bu, ancak keşke daha çok yapıt incelense ve incelenenler daha detaylı anlatılsa diye de düşünmedim değil. Belki bu tarz ikinci bir kitap gelir?

***

Siz şu sıralar neler okuyorsunuz?

Beni sosyal medyadan da takip edebilirsiniz: 



14 yorum:

  1. Hamaratlığın da bir sınırı olmalı. Aynı anda kaç kitap? (Burada kızgın numarası yapan anne bakışı var) Sırayla tek tek oku bakiim, kaçmıyor ya kitaplar! :DDD

    YanıtlaSil
  2. Ben bu ara Büyük Tasarım ve Einstein'ın Düşleri'ni birlikte okuyorum. İkisi de bilgisayarımda açık, çalışmaya başlamadan önce kitaplara biraz dalıp gidiyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Kitapları listeme aldım. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Delirtilen Kadınlar'ı merak ettim ben. Bakmalı bu kitaba

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Bloğum yenidir destek olursanız sevinirim.sizi izlemeye aldım. Bi çaya buyrun

    YanıtlaSil
  6. lackberg'in yeni kitabı çıktııı ama yani daha çevrilmeduuu :)

    YanıtlaSil
  7. harika bir yazı olmuş teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  8. ilk iki kitap önerin derhal diğerleri zamanla dikkate alınacaktır, teşekkür ederim :D

    YanıtlaSil
  9. Kitapları notlarıma ekledim. Özellikle Rüzgarın Gölgesi ilgimi çekti. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  10. Hiçbirini okumamışım :D Teşekkürler! Birden fazla kitabı aynı anda okumaya çalışsam hiçbirini bitiremezdim heralde :D

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

YENİ ROMANIM BENİM KÜÇÜK ŞAHESERİM ÇIKTI! ARTIK SİZİNDİR...

Üçüncü romanım Benim Küçük Şaheserim, Remzi Kitabevi etiketiyle bugün çıktı! Bu yeni romanımda,  Remzi Kitabevi'nin paylaştığı videoda ...