1 Şubat 2023 Çarşamba

NELER OLDU?

 

* Trabzon'a gittim geldim. 

* Gidişte de dönüşte de uçakta benden başka tek bir Allah'ın kulu maske takmadı. (Sanırım tek bir kişi taktı.)

* Uykusuz 25 Ocak'ta yayımlanan 801. sayısıyla kapandığını duyurdu. Böylece tek mizah dergisi Leman kalmış oldu. Herkes üzüldüğünü söyleyip durdu. (2017'de Penguen kapanmıştı. Dergileri kapanma kararı almadan önce alıp destek olursanız, üzülmezsiniz. Aynısı Leman'ın da başına gelmesin. Bari Leman almaya devam edin...)

* İsmini blog'umdan (ç)alan Kafa Dergi, 100. sayısını yayımladığı Ocak sayısında fiyatını 28 tl olarak güncelledi.

* MUBİ'de, Audrey Hepburn'ün 1963 tarihli Öldüren Şüphe filmini izledim. Stanley Donen imzalı film, stilize sahnelerle ve repliklerle dolu! Anlam veremediğim bir şekilde romantik komedi filmi diye sunulsa da aslında Hitchcockvari bir kara komedi, polisiye. Muzip yüz ifadeleriyle Audrey Hepburn döktürüyor.

* Trabzon'u nazar ettim! Geldim, iyi güzel, nispeten ucuz buralar dedim. Döneceğim gün simit 3.5'tan 4.5, ekmek 8'den 10, başka bir ekmek 20'den 25 oldu. 

* İki hafta önce Trabzon'a beni İstanbul'dan daha sıcak bir hava karşıladı: Kara kışın ortasında 25 derece! Ne kar ne yağmur, hiçbir şey yok... Bu iklim krizi ne olacak böyle? Çok endişe verici bir gelecekle karşı karşıyayız. Herkes çevresini korumak için elinden geleni yapmalı. 

* Merkez Bankası konut fiyat endeksine göre 100 metrekare ev alabilmek için 30 yıl çalışmak gerekiyormuş. 2019'da ise 12 yılmış. şu anki paramızla hiçbir şey alamıyoruz arkadaşlar kitap ve sudan başka.

Ben hala geçen yıl 1 lira olan bazı paketli bisküvilerin 15.99 lira olmasını atlatamadım.

* Pazartesi akşamları Yasak Elma'nın karşısında başlayan ve en son dördüncü bölümü yayınlanan Ömer dizisi, AB grubunda 1. oldu. Cumhuriyet gazetesinde diziyle ilgili şöyle bir yazı yayımlandı: "Muhafazakâr ailelerin çocuklarına nasıl baskı kurduğunu dramatik dille anlatan Ömer, her kesimden büyük ilgi gördü. Ömer ve Gamze’nin öyküsü, seçim sonuçları için de yol gösteriyor. Dindar gençler, büyüklerine YETER ARTIK diyor." https://www.cumhuriyet.com.tr/kultur-sanat/omer-askina-sahip-cikti-2026204

* Özgür Demirtaş, "Seçimlerde o veya bu nedenle oy VERMEYEN: En sevmediği adaya oy vermiş demektir..." diye son derece haklı bir tweet attı. 

* Gülben Ergen ve Haldun Dormen'li Dadı dizisine sardım. Gülben'in eski şarkılarına taktım: Arka Sokaklar, Kandıramazsın Beni, Abayı Yaktım...

* Trabzon'un en büyük kitabevlerinden RA Kitabevi'nde bir psikoloji kitabına rastladım. Seviyorum psikoloji bilimine dair bir şeyler okumayı. Çalışan arkadaş bilgisayara okuttu, 150₺ dedi. Ama o da ben de inanamadık, pahalı değil, az geldi. Sonra kasaya gidip sordu. 275₺ imiş. Baktım, iki sene önce 60₺ imiş bu kitap... İnternette hala 150, o nedenle internetten alacağım.

* D&R'ın Forum Trabzon'daki şubesi, yol kenarındaki benzinlikçi gibi kasa önündeki alanda giderayak biraz daha bir şey satalım dercesine buzdolabında su, şeker ve su satmaya başladı. 

* Hande Yener, Benden Bir Tane Daha Yok diye bir şarkı çıkardı ama bence maalesef olmadı bu seferki. Ben bunu saymadım ve ona yazdım: İlla geçmişteki Apayrı günlerine dön demiyorum. Bakıcaz Artık, Melekler ve Şeytanlar filan da şahaneydi. Sopa da çok iyiydi. Böyle kraliçeliğe övgü şarkıları sıktı artık.

* Şimdi pencereden dışarı baktım, biraz kar yağmış. O halde yazının şarkısı Candan Erçetin'in yorumuyla Her Yerde Kar Var olsun.

4 yorum:

  1. çok keyifli bir yazı olmuş , memlekete gittim Ra da gezdim DR için aynı şeyleri düşünmüştüm son gidişimde, insanlar ayakta kalmaya çalışıyorlar durum zor

    YanıtlaSil
  2. Yazı çok keyifli, Trabzon'u nazar etme kısmına çok güldüm. Gülben'den yıllardır favorim Abayı Yaktım, Hande'den ise Hoşgeldiniz. :D

    YanıtlaSil
  3. Achima Abelard23 Nisan 2023 19:07

    Na tomto blogu máte skvělý článek a já chci poděkovat panu Pedrovi, úvěrovému úředníkovi, který mi poskytl půjčku ve výši 600 000. Pounds poté, co jsem mu vysvětlil celý můj projekt prostřednictvím jeho soukromého e-mailu na pedroloanss@gmail.com, pak jsme mluvili o sazbě a podmínkách prostřednictvím e-mailu, protože já žiji v Aucklandu a on žije ve Spojeném království, takže po celém procesu mi bylo vyhověno půjčka s flexibilním splácením půjčky.
    Právě teď jsem tak vděčný a doporučím každému, kdo má obchodní projekt nebo potřebuje finanční službu, aby kontaktoval pana Pedra na jeho soukromý e-mail.

    Ještě jednou děkuji.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba. Blog aleminde aktif olduğum dönemde okurdum yazılarınızı. Son zamanlarda -hatta yıllarda:)- ben de sık yazamaz oldum. Coştum şimdi, blogdan birkaç yazımı okuyordum. Yorumlarda sizin bir yorumunuza denk geldim, bir bakayım blogunuza dedim. Kitaplarınız yayınlanmış. Tebrik ederim, hayırlı olsun. :)

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

YENİ ROMANIM BENİM KÜÇÜK ŞAHESERİM ÇIKTI! ARTIK SİZİNDİR...

Üçüncü romanım Benim Küçük Şaheserim, Remzi Kitabevi etiketiyle bugün çıktı! Bu yeni romanımda,  Remzi Kitabevi'nin paylaştığı videoda ...