1 Ekim 2016 Cumartesi

"EN İYİSİ YOUTUBER BİR SEVGİLİ BULMAK!" KAFASI


Ekim ayının ilk yazısında size daha başka şeylerden bahsetmek isterdim ama, bugünkü yazımın konusu Youtube. Neden mi? 10-25 yaş arasındaki Youtube videocuları hayatımızın her alanını işgal ettiler de ondan! Yok yahu Youtube'dan açıp izlediğim yok, Instagram'da her dakika reklam olarak karşımıza çıkıyorlar. Yani ana mecraları Youtube ama dört koldan kuşatıyorlar takipçilerini/"müşterilerini"... (Niye müşteri dediğime birazdan geleceğim.) Youtube'da yerli veya yabancı harika içerikler üreten kanallar, insanlar var. Siz de onlardan birisinizdir belki. Onlara tamam. Ama bazıları da resmen dakikalarca boş boş konuşuyor ve buna rağmen 20 bin izlenebiliyor. Hiçbir yeteneği olmayan, sadece ağzı laf yapan insanlar süslenip püslenip kameranın karşısına geçiyorlar ve başlıyorlar konuşmaya... Onları dinleyenler de mest oluyor, sanki dersin oradaki kız (evet genelde kız ama erkekleri de var, onlara da geleceğim) dünyanın yedi harikasından bahsediyor! Yok! Cümlelerin başı belli değil sonu belli değil... Çektikleri videoyu izlemeden mi yüklüyorlar Youtube'a, nedir? Bazıları da kendi kendilerine sözde ilginç hikayeler uydurup garip aksan ve tonlamalarla anlatıyor. Küçük yaştaki izleyiciler (evet, baya baya 8-13 yaş falan) reklamlarına tıklayınca para kazanıyor bu kızlar. Evet. Acayip para kazanıyorlar. Bu yüzden hangi konuda konuştuklarını da hiç umursamıyorlar. Yirmi dakika boyunca burnunda çıkan bir sivilceyi de anlatabilir, sevgilisiyle kavga edip ayrıldığını da, sonraki haftaki videosunda sevgilisiyle barıştığını da... Ağzına bisküvileri doldurup yayın yapan da var... Çünkü onu anlatırken giydiği şey sponsor, içtiği şey sponsor, yediği şey sponsor... 



Şimdi bir de bu youtuber'lar arası sevgililik modası çıktı... İki ünlü youtuber veya ünlü bir youtuber'ın kız/erkek arkadaşı da sonradan ünlü olarak birlikte videolar çekmeye başlıyorlar. Sponsor oldukları etkinliklere ayrı ayrı değil "çift" olarak gidiyorlar. Teenage'ler, hatta dediğim gibi 20'lik genç yetişkinler arasında garip bir sektöre dönüştü bu. Herkes youtuber olup para kazanma peşinde... Bir ben mi heves etmiyorum bu işe? Anlamıyorum ki... Bir de neredeyse çocuk yaştaki kızlar öyle bir makyaj yapıyor ki 20 yaşındaki kız 60 yaşındaki teyzeye dönüşüyor bir anda.  Hayır bundan 5 10 yıl sonra kendi videolarını izlediklerinde ne hissedecekler? Artık her yerde var bu youtuber'lardan. Hele bizim okulda metrekareye beş vlogger beş yutıbır üç makyajır beş stilistır düşüyor. İşin garibi, gerçekte öyle sizin videolarda izlediğiniz hallerinden eser yok. Bu nedenle videolarda son derece inşa edilmiş bir yapmacıklık denizinde yüzüyorlar...

Ekim ayı hepimize güzel gelsin! 

instagram.com/ofluoglumert

twitter.com/ofluoglumert

facebook.com/ofluoglumert 

9 yorum:

  1. Acı ama gerçek işte..önüne geçilmiyor bunun.
    Hadi ergenler hormonlar yüzünden ne yapacaklarını şaşırıyor diyelim onları liseden çıkartalım ama çocuk kanalı açıp yine kendi çocuklarını oyuncak tanıtımları için kullanıp hele bir de o oyuncaklar konuşur gibi videolar yapıp bu videoların konusu da aaa ben hamile miyim diye bir başlık atarak para kazanan annelere ne demeli?

    YanıtlaSil
  2. Küçük yaştaki çocuklara ilerde ne olacaksın diye sorduğumda aldığım cevaplarda oldukça fazla youtubecu isteği geçiyordu. Korkutucu. Küçük kardeşim de benzer isteklerle geldi defalarca ama elimizden geldiğince mantıklı açıklamalar yapıp fikrini değiştirmeye çalışıyoruz.
    Youtube furyası hakkında güzel bir video izlemiştim Paint isimli bir kanalda. Video'nun ismi youtube culture. İzlemeni tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  3. Ben sadece Booktuberları takip ediyorum. Fakat şu oyun veya kişisel kanal açan insanları da izleyicilerini de cidden anlamıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ay bende sinir oluyorum , önüne gelen yotuber oluyor , tabi bazıları çok güzel şeyler çekiyor ama çoğunluk boş lakırtı . Aman yüz kat oje , yüz kat rimel sürme gibi saçma şeyler çekip bundan para kazanmalı aşırı derecede saçma .

    YanıtlaSil
  5. son derece haklısın söylediklerinde. kesinlikle bir yanlşlık, tuhaflık, abartı ve yapmacıklık var bu işte... hakkıyla yapanlara laf yok elbet ama o sayko kesim ve onları izleyen saykoları anlamakta güçlük çekiyorum :D çok boş bi ülke olduk çıktık be :(

    YanıtlaSil
  6. hmmm biraz sinirlenmişiz sankiiii .:)
    bende nedense youtube işine girmeyi hiç istemeyenlerdenim. okuyup yazmak bana göre daha keyif verici izlemektense :)

    YanıtlaSil
  7. Bazı youtuberlar gerçekten çok iyiler ama dediklerinden de bolca var... ://

    YanıtlaSil
  8. Son zamanlarda cidden bu konu aldı başını yürüdü ama şimdi haklarını yememek lazım aralarında işinde çok '' iyi '' olanları da var.

    YanıtlaSil
  9. ne de güzel demişsin ağzına sağlık... düşünüyorum da eskiden internet ne kadar tehlikeli görünüyordu, msne fotoğrafımızı koyarken bile çekiniyorduk bir şey olur mu diye. Şimdi 7 sülalemize kadar kendimizi ifşa ediyoruz. çok rahat kameralara çıkıp herkese kendimizi göstermeye çalışyoruz... 10 yaşındaki kardeşim bile youtuber olma hevesinde, oyun videosu çekip atıyor arada... gittikçe sanallaşıyoruz hiç hoşuma gitmiyor bu bazen

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM!