7 Ocak 2019 Pazartesi

ÜÇ HAFTA DİZİLER YOK! PEKİ NE YAPACAĞIZ?


Bu ayın televizyon gündeminin en önemli olayı hiç şüphesiz, üç hafta boyunca dizilerin yayınlanmayacak olması...

21 Ocak'a kadar üç hafta boyunca ekranda ne Kadın var ne Bir Zamanlar Çukurova... Hepsi tatilde...

Aslında bu yeni bir durum değil. Yıllardır Ocak ayının ilk haftası dizilerin yeni bölümleri yayınlanmazdı. Bunun da nedeni, şirketlerin yıllık reklam bütçelerini yapmalarından dolayı yeni yılın başlarında reklamların çok az olmasıydı. Reklam alamayınca da, kanallar dizileri yayınlayamıyor, çünkü sistem tamamen reklam üzerine kurulu

Ancak bu yıl yeni olan, Ocak tatilinin bir değil, iki değil, tam üç hafta olması... 

O nedenle son bir haftadır akşamları ekranlarda yabancı filmler izliyoruz... 

Bir hafta bitti, kaldı iki hafta...

Ne?! Üç hafta diziler yok mu?

Üstelik bu yıl, reyting sistemi de çok daha acımasız...

Kanallar, tutmayan dizilerin gözünün yaşına bakmıyorlar...

Bakın, en son büyük iddialarla ATV'de başlayan Şahin Tepesi de üst üste kötü reyting alınca altıncı bölümde pat diye yayından kaldırıldı. Twitter'da atılan 1 milyon tweet bile durduramadı dizinin kaldırılmasını. (Şurada yorumlamıştım diziyi)

Yani üç hafta boyunca diziler tatilde diyoruz ama, aslında bildiğimiz anlamda bir tatil değil bu. Üç hafta boyunca hiçbir dizinin yayınlanmayacak olması, sektördeki krize işaret ediyor. 

Yani aslında televizyona dayalı dizi sektörü için tehlike çanları çalıyor...

Ya süreler kısalmalı, ya reklam gelirleri artmalı... 

Öte yandan, dizilerin yayında olmadığı bu üç haftalık süre, dizi bağımlıları için bir fırsat...

Kimi, "Oh be, kendimi özgür hissetmeye başladım... Artık akşamları evde kalmak zorunda değilim" diyor...

Kimisi de, "Dizilerimi özledim ben, ne kadar kaldı?" diye gün sayıyor.

Siz hangi taraftansınız? 

Not: Dizilerin olmaması Netflix'e ve dijital platformlardaki yerli işlere yaramış gibi görünüyor...

instagram: @ofluoglumert

twitter: @ofluoglumert

facebook: @ofluoglumert

15 yorum:

  1. Dizi krizi tutuyor insanları :)

    YanıtlaSil
  2. Netflix izliyor herkes bağımlılık böyle bisey

    YanıtlaSil
  3. ben baya boşluk hissetim. Netflix sağolsun.

    YanıtlaSil
  4. Hiç bilmediğim bir mecraa 😂😂😂 ulusal kanallarda dizi takip etmediğimde hayatım ne fuzuli dram var ne de anlamsıriz biiir fırtına 🙃 şu sıra akta manniskör izliyorum bir kaç bölüm hala var dolayısıyla dont panic o bitesiye belki discowery witches yeni bölüm yayınlar ya da başka diziye yelken açarız belli mi olur hayat kısa diziler uzun olmamalı 😂😂😂

    YanıtlaSil
  5. Hiç izlemediğim için farkında bile değildim 😂

    YanıtlaSil
  6. Dizi krizi olur film filan varsa mutlaka yaz

    YanıtlaSil
  7. İldiğim kadarıyla aynı anda bir sürü dizi yayınlandığı için para kazanamayan kanallar aralarında bir anlaşma yapmış. Her gün yalnızca bir kanal dizi yayınlayacakmış artık. Bazı dizileri tamamen kaldırmışlar, bazıları internetten devam edecekmiş, ondan azmış bu kadar.

    YanıtlaSil
  8. Dizi bağımlılığım olmadığı için benim için bir şey fark etmiyor doğrusu. Hatta yoğun bir dönemden geçtiğim için yabancı dizilere bile ara verdim, uzun bir süredir izlemiyorum. Ama iyi olmuş bence, insanlar farklı şeyler yapsın biraz. :)

    YanıtlaSil
  9. Bol bol film izleyelim :)

    YanıtlaSil
  10. Bakalım dünyanın sonu mu?
    Sonra da düşünürüz belki biraz... ne dersiniz ?

    YanıtlaSil
  11. 3 hafta dizi yayınlanmayacak olması dizi severler için sıkıntı oluşturabilir. Bana kalırsa süre kısaltmak gibi seçeneklerin yanında daha özgün konulara gidilebilir. Televizyonu açtığımızda aynı temadan 5 tane dizi görmek yerine farklı temalardan diziler izlemek insanların ilgisini çekerdi. Hadi bir tema dikkat çekti diyerek aynı türde diziler çekiliyor da bunun her sene tekrarlanması sıkıyor artık. Olayların gereksiz uzatılması ve entrikaların dozunda tutulmaması da cabası.

    YanıtlaSil
  12. Ben tarafsızım dizisever olmadığım için. :)

    YanıtlaSil
  13. ay netten sürekli dizi izliyom yaaa diziler bitmez :)

    YanıtlaSil
  14. DİZİ İZLEMEDİĞİM İÇİN ÇOK BİR ANLAMADIM, AMA KİM MİLYARDER OLMAK İSTER DE YENİ BÖLÜM YAYINLAMIYOR, ONU BEKLİYORUM... :)

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

İMZA GÜNÜ

Henüz daha vakit var ama ön duyuruyu yapmış olayım: 12 Mayıs pazar günü Remzi Kitabevi'nde (Bağdat Caddesi, Suadiye) 15.00-17.00 saatler...