18 Mayıs 2018 Cuma

UFAK TEFEK CİNAYETLER: KİM ÖLECEK?


Ufak Tefek Cinayetler sezon finali mi yapacak yoksa final mi olacak derken, dizi sezon finali kararı aldı. Bence ikinci sezonda reyting listesinde gittikçe diplere düşüp yayından kaldırılma riskine girmektense, bu sezon tadında (tadı kaldıysa tabii) bitmesi daha iyi olabilirdi ama yapacak bir şey yok. Dizi her bölüm daha, daha ve daha fazla saçmalamaya, mantık hataları yapıp inandırıcılığını zorlamaya devam ediyor. Mesela 29. bölümde Oya ve Merve’nin yaptığı araba kazasının saçmalığı neydi öyle? İkisi de defalarca takla atıp perte dönen arabadan saçlarının fönü bile bozulmadan kurtuldu ve yanan arabanın içinden davetten çıkar gibi çıkıp entrika peşinde koşmaya devam ettiler (yok kızım yok, siz akıllanmazsınız). Oya Merve’yi tehdit edip ondan evini aldı! Merve’nin evinin anahtarı elden ele misali önce Pelin’e, sonra tekrar kendisine ve şimdi de Oya’ya geçti. Cinayet işlendiğinde evin sahibinin Oya olacağı bilgisi verildiğine ve sezon finali tarihi de yaklaştığına göre, cinayet gününe çok yaklaştığımızdan artık emin olabiliriz.


Şimdi en önemli soru, sezon başından beri izleyiciyi oyalayan ve artık sakız gibi uzayan dizinin sezon finalinde kimin öleceği… Ufak Tefek Cinayetler'in kendini başından beri bu sorunun cevabı için izlettiği bir gerçek ama Desperate Housewives ve Big Little Lies gibi matematiği zekice oluşturulup ilmek ilmek örülmediği için artık seyirci sabırsız. Dahası, beklentisinin karşılanmayacağını düşünen çok büyük bir kitle de var. Dizi boyunca herkes yarı yolda sıkılıp diziyi bıraktı ve bu reyting listesinde diziyi 6. sıralara kadar geriletti ama yine de dizinin AB'de 2. ve 3.'lüğü elden bırakmadığı bir gerçek. Sezon finali günü listeden 1. olarak bile çıkabilir çünkü herkes kimin öldüğünü öğrenmek için izleyecektir. İçten içe şunu düşünmüyor değilim: Bu kadınlar bunca bölüm boyunca zehirli yiyecekler, şırıngalar, buzdolabı kilitleri yaptılar da, bizim bunca bölümdür beklediğimiz "büyük cinayet"i herkesin gözü önünde ve pencereden aşağı iterek yapacak kadar "aptal"/"talihsiz" olan hangisi acaba? Yani bu cinayet çok heyecanlı olmayacak, çünkü daha heyecanlılarını da gördük. Hayır yani sadece hatırlatmak istedim. İnanabiliyor musunuz? Tam otuz küsur bölüm boyunca şu uçuşan perdeyi gözümüze gözümüze soktular. Öncelikle şundan korkuyorum: Bu senarist bu kafayla Elif, okuldaki hademe, sitenin bekçisi gibi geri plandaki isimleri bile öldürebilir! Birkaç bölüm önce diziye dahil olan Elif’in (muhteşem Sezin Akbaşoğulları) geliş sebebi tam da bu olabilir: sezon finalinde ölen isim olmak. Ama aylar önce şu yazımda da yazdığım gibi, "Sezon sonunda ölecek olan kişinin, şimdiye kadar görüp tanıdığımız karakterlerden biri olması gerekir. Gerçek polisiye böyle yazılır. Yoksa son bölüm araya sıkıştırıverilmiş bir figüranın camdan düşmesi, hiçbir anlam ifade etmez." Aynen öyle, ne güzel söylemişim! Dolayısıyla ana karakterlerden birinin ölmesini bekliyor/istiyor seyirci. 

Bakalım bu sefer de "o iş sende" mi Merve'cim? 

Eğer ikinci sezon kararı alınmasaydı, bence ölen isim pekala Oya ya da Merve olabilirdi... Zira aralarında neredeyse bir Güllerin Savaşı krizi yaşanıyor (Gülru-Gülfem: masum Gülru sonunda nefret ettiği Gülfem’e dönüşmüştü). Ama dizinin ikinci sezonu olacağına göre, Oya da Merve de, tabii yaz tatilinde dizi yapımcılarıyla aralarında fiyatta bir anlaşmazlık çıkmadığı sürece, kadroda kalmaya devam edecektir (ha ama büyük finalde ikisinden birine bir şey olacağına neredeyse eminim).

"Nasıl olsa ben ölmicem, ben dokuz canlıyım." bakışı. 

Peki ya Pelin? Arzu? Onlar da eğer diziden çıkmak istiyorlarsa ölebilirler. Yoksa normalde Pelin’in de Arzu’nun da ölmesi beklenmiyor. Aslında Taylan’ın son hallerine bakılırsa Pelin ve Burcu’nun Arzu’ya bilenmesine bakılırsa Arzu da ölen isimler olabilir, ama bu iki ismin ölmesi Merve’yle Oya’yı o kadar da etkilemeyeceği için yeterince şok edici bir sezon finali olmaz. Ölen isimler Burcu ya da Mehmet de olabilir, ama dizi bu konuları çoktan geçti gibi sanki. 

O şimdi Sindirella. Özünde Sinsirella. 

Ya 
Serhan? Akıllardaki en büyük isim ve gerçeğe en yakın ihtimal şimdilik Serhan gibi duruyor… Çünkü ancak Serhan ölürse heyecanlı bir sezon finali olur ve Oya’yla Merve arasındaki çekişme şiddetini artırır. Ama Serhan’sız bir ikinci sezonu yapımcılar tercih eder mi, bilmiyorum. Bana soracak olursanız, şu aşamada en mantıklısı Serhan’ın ölmesi. Karakterin dizide o kadar aktif bir yeri de yok: Amacı, Oya’yla Merve arasında bir çatışma yaratmaktı ve yarattı. Misyonunu tamamladığına göre, artık gidebilir…

"Başrol demişlerdi. Şimdi ben mi ölcem lan?" bakışı. 

Öte yandan Edip de dizide pasifleşen karakterlerden. Oya’yla Merve birini mi öldürecek derken, şok bir gelişmeyle Serhan da katil olup Edip’i öldürebilir. Ama bu da yine o kadar beklediğimize değen bir sezon finali olmayacaktır. Dediğim gibi, en iyisi Serhan'ın ölmesi gibi görünüyor. Son dakika notu: Dizinin sezon finaliyle ilgili set ekibinin dışarıya hiçbir bilgi sızdırmaması için tüm karakterlerin ölüm sahnesi çekilmiş. Yani dizinin setinde de dizidekini aratmayan bir entrika rüzgarı var!

Ufak Tefek Cinayetler’in sezon finalinde ölebilecek bir isim daha var…

Hiç kimse!

Evet, belki de sezon finalinde hiç kimse ölmez!

Camdan birinin düştüğünü gösterirler, ama kim olduğunu göstermezler ve bunun cevabını ikinci sezona saklayarak seyirciyi bir güzel kıvrandırırlar, iyi mi?

Neden olmasın?

İlk bölümlerindeki heyecanından eser kalmayan ve fazlasıyla teatral bir tiyatro oyunu halini almış olan Ufak Tefek Cinayetler’den artık her şey beklenir…

Yemin ediyorum yıldım sizden. 

Kısacası, ben kendi tahmin listemi işte paylaşıyorum:

Kim ölür (senarist sezon finalinde kimi öldürmeyi planlıyordur): 

Elif, Burcu, Serhan, Edip, Mehmet, Tunç Hoca, arka plandaki herhangi bir karakter, hiç kimse.

Kim ölmeli (hikayenin seyri için kim ölmeli): 

Serhan (çünkü en çok onun ölümü hikayeyi ikinci sezona taşıyacaktır).

Peki siz dizinin sezon finalinde senaristin kimin öldüreceğini düşünüyorsunuz? Ve size göre sezon finalinde kim ölmeli? Yazın, konuşalım! 

"Kim ölcek ya? Acaba ben mi? Çok tırsıyorum."

Sosyal medya adreslerim:




Bu arada: Tuhaf Dergi'nin Mayıs sayısında benim de bir hikayem var! Ay bitmeden almayı unutmayın.

11 yorum:

  1. Bende diziyi bırakanlardanım çünkü yıldırdılar. Serhan ölürse büyük olay olur gerçekten. İkinci sezona öğreniriz diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yorum olmuş, karakter capslerine ayrıca bayıldım... Merve bu işi de çözer tatlım :D
    Keşke Merve, Oya gibi önemli karakterlerden biri ölüp dizi final yapsaydı. Ben de bu düşüncedeyim ve ikinci sezon gelmesine üzüldüm: Eğer o kadar şeyi önemsiz bir karakterin ölümü için izlediysek çok yazık olur. Bu yüzden en azından dediğiniz gibi, Serhan’ın ölmesi gerekir. Ama camdan düşen bir kadın değil miydi? Uçuşan siyah bir elbisesi vardı. Hatta YouTube’da bununla ilgili bir video var: Kaçıncı bölümdü hatırlamıyorum, bir bölümde cinayet gününde Pelin ve bir tane erkek (Serhan ?) kavganın olduğu odaya çıkıyorlar aceleyle. Burada Pelin siyah bir elbise giymiş ama simli. Camdan düşen siyah elbiseli kişininse elbisesi simli değildi. Yani Pelin’i eledik diyebilir miyiz? Bu videoda hatta kavga eden kadınların topuklu ayakkabılarına kadar incelemişler. Birininki bej rengiydi. Diğeri siyah mıydı onu tam hatırlamıyorum. Senaristin kimi öldüreceğine gelirsek, böyle bir dizinin senaristinin kimin öleceğini en başından belirlemesi ve o noktaya kadar olayları ilmek ilmek örmesi gerekirdi, olayların gelişme şekline göre değil. Böyle bir durumda “senarist elinde planı olmadan körlemesine hareket eder, nereye gittiğini bilmez ve senaryo bir felaketle sonuçlanabilir.” -Sinema ve tv için senaryo yazmak kitabından... Belki de senarist en başında belirlediği kişiyi öldürecek bunu bilemeyiz tabi. Ama dizi biraz da seyircinin isteğine göre şekilleniyor gibi geldi bana. Mesela dizi başlarken ilk konusunu okuduğumda şöyle yazıyordu: “Bazen Oya ve Serhan mı yoksa Oya ve Edip çifti mi olsun karar veremeyeceğiz” Halbuki dizide hiç böyle bir şey olmadı hatta Edip~Merve olayına bile döndü bu. Bu arada Edip son günlerde ne yapıyor bir saçmaladı? (Son bölümü izlemedim) onun ölmesi de enterasan olur he ama ben hala ölenin bir kadın olduğuna inanıyorum. İkinci sezon geleceğine göre bizim dört kadından biri de değil. Elif olduğunu da düşünmüyorum. Elif’in bu dizideki görevi sadece Merve’nin suç ortağı olmasıydı bana kalırsa. Şu sorgu odasındakiler de çok saçma ya. Bir tek cinayet günü görgü tanığı onlar mı? Ayşe’ler falan nerde mesela? Hadi tamam Ayşe önemli değil onu örnek verdim de emlakçı Nihal’i düşünüyorum. Bu kadınların hayatında sorgu odasındakilerden daha fazla bilgiye sahip bir isim. (Manikürcü hariç) Ayrıca tüm partilerde var. Orada da varsa sorgu odasında onun da olması gerekmez miydi? Bir de en son Merve’yle meseleleri yarım kalmıştı. Bu yüzden onun ölmüş olabileceğini düşünüyorum. Burcu... Burcu da ölebilirdi ama şu kırık tırnak Burcu’ya ait çıktı ya komiser orada çok şaşırdı. Ölen Burcu olsa niye şaşırsın. Hatta cesette belli olur yani tırnağının kırık olduğu :D o karakteri harcamazlar zaten dizinin geleceği için diye düşünüyorum. Manyak ya ruh hastası manyak olduğu için :D Bir de son zamanlarda Taylan katilmiş gibi gösteriyorlar ama hedef şaşırtmasından başka bir şey değil. Neymiş Taylan’ın şiddete eğilimi varmış. Taytay kimseyi öldüremez bence :)
    Mehmet’i de aynı şekilde kullanıyorlar.
    Sonuç olarak tezim; bir kadın başka bir kadını öldürdü. Ama kim kim bakalım.
    Reytingler de baya düştü ama kesinlikle sezon final günü birinci çıkar dediğiniz gibi :)
    Kimin öldüğünü açıklamazlarsa herkes kafayı yer.
    Evet dizi ilk baştaki kalite çizgisini koruyamadı, bölümler boş geçti üstüne bir de mantık hataları vs. ama ben hala çok seviyorum bu diziyi ya. Hatta şimdiye kadarki en sevdiğim Türk dizisi diyebilirim. Keşke iki saat süresi olmayan ve bir sezon süren bir dizi olsaydı. Bu arada herkesin ölüm sahnesini çekmek nedir ya bir güldüm orda :)
    Umarım sezon finalinde batırmayıp bizlere ikinci sezon izleyecek bir şeyler bırakırlar, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ben de bıraktım diziyi çünkü cidden saçmaladılar ama yinede ben hep Edip ölecek diye bekliyorum

    YanıtlaSil
  4. Herhalde farkında değilsiniz ama ölen Serhan veya Pelin değil, o sıkılıp izlemeyenler izlemedikleri bölümlerdeki ipucuları kaçırdı.

    YanıtlaSil
  5. ben de başlarda bıraktım ama oyuncuları iyi ivit :)

    YanıtlaSil
  6. Düşüncelerine kesinlikle katılıyorum. Eğer dizi final yapmış olsaydı kimin öldüğü daha ilgi çekici olacaktı. Ve dizinin mantık hatalarını görmezden gelebilirdim. Fakat ikinci sezonun gelecek olması beni biraz rahatsız etti. Başlarda Edip'in öleceğini düşünüyordum. Ama dizinin gidişatına baktığımızda pek de etkileyici bir karakter olmadığına karar verdim. Onun ölümü bir şey ifade etmeyecektir. Merve ya da Oya'nın ölümü ise fazlasıyla göze sokulmuş bir son olur. Açıkçası bana da Serhan daha mantıklı geliyor.

    YanıtlaSil
  7. Bu dizinin tek bir bölümünü seyrettim o da bana yetti. Dedim benim bünye bu kadar entrikayı kaldırmaz. bıraktım seyretmiyorum. ama çok seveni var

    YanıtlaSil
  8. Oyuncuların içindeki düşünceleri yazıyı komik hale getirmiş :)) Hiç nefes tutmadan bölümleri izliyorum ki artık o kadar uzun sürdüğünün farkına varmadığımı anladım. Ama sezon finali yapacağı için hala o akıllardaki sorunun cevabı bulunmayacak diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  9. Bencede uzamasa iyi olur.Zaten o kadar uzun uzadıya çekilmiş bakışma, yürüme vs.sahne var ki.Yetti gari.Sezon finaliyse kimin düştüğünü göstermezler.Ben kızlardan birinin düştüğünü sanıyorum.Kadın dizisi varken sezon finali bile olsa reytinglerde baş sırayı bulamaz.

    YanıtlaSil
  10. Waowww şahane yorumlamışsınız . Tebrik ederim . Dizinin ilk bölümleri gerçekten çok ilgi çekiciydi ama zamanla dediğiniz gibi çok fazla mantık hataları , saçmalıklar olmaya başladı ve ben diziyi izlemeyi bıraktım . Reklamlrdan öğrenirim artık kim ölmüş 😂😂

    YanıtlaSil
  11. O kadar teori yaptık, öle öle Edip öldü ya :D

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

YENİ ROMANIM BENİM KÜÇÜK ŞAHESERİM ÇIKTI! ARTIK SİZİNDİR...

Üçüncü romanım Benim Küçük Şaheserim, Remzi Kitabevi etiketiyle bugün çıktı! Bu yeni romanımda,  Remzi Kitabevi'nin paylaştığı videoda ...