4 Eylül 2013 Çarşamba

İÇERİKSİZ İÇERİK, TUTULMAYAN VAATLER


İsim: Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları
Meslek: Kitap
Sicil: 3/10
TL: 24
Bu yaz: Yanlışlıkla kuma düşürmedim, bilerek kuma attım!

Eğer siz de benim gibi medya, reklam, pazarlama ve iletişim gibi yaratıcılığa dayalı işlere ilgi duyan biriyseniz "MediaCat" ve "Digital Age" isimleri size yabancı gelmeyecektir. İşte "Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları" da bu dergilerin benim okumaya ilk kez fırsat bulduğum kitaplığından çıkmış bir kitap. Belki de başlangıcı yanlış kitapla yaptım.

Oysa kitabın adı, kapak tasarımı, arka kapakta yazılanlar ve yayımlayan firmalar oldukça tatmin ediciydi. Kitap günümüz "sosyal medyası"nda (Bana sorarsanız çok özenti bir kelime bu) nasıl takipçi bulunacağından pazarlama yöntemlerine dek ilginç başlıklar sunuyordu. Yani kitabın tanıtımlarında vadedilenler bunlardı. Ne var ki içerik vadedilenlerden çok daha yetersiz, basit ve herkesin bilebileceği türden çıkınca büyük hayal kırıklığına uğradım.

Özellikle kitabın ilk yüz sayfasında işin uzmanı olan yazarlarımız Ann Handley ve C. C. Chapman sürekli, "Bu kitapta size bilgilerimizi aktarıyoruz", "Çok tıklanacaksınız", "Kesinlikle işinize yarayacak", "Neler neler öğreneceksiniz", "Sosyal medyada bir numara olacaksınız", "Bu kitabı almakla çok iyi yaptınız" gibi cümleler kuruyorlar (Tabii bunlar benim sözlerim, onlar tam olarak böyle söylemeseler de benzer şeyler söylüyorlar). Yani kitabın asıl konusu bu tip "iyi ki bizi seçtiniz"lerle ve "çok doğru bir tercih yaptınız"larla yüz sayfa kadar geciktiriliyor. Ben de haliyle ana konuyu beklemekten epey sıkıldım.

Sonra bir de baktım ki, asıl konu diye bir şey yokmuş. Kitap böyle devam ediyor. Blog dünyasında zirveye ulaşmanın, twitter'da bir numara olmanın yollarını falan anlattığı yok. Yok derken elbette aktarılan birtakım bilgiler var; ama bunları günümüzde değil medyacılar, herhangi bir twitter kullanıcısı bile yutmaz. O derece bilinen şeyler üstüne yazılmış bir kitap yani.

"MediaCat" ve "Digital Age" sektörün zirve isimleri. Ama ben bu kitabı, belki de anlatılanları zaten her gün bloglarımda deneyimlediğimdendir, pek sıradışı bulamadım.

"Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları" okurun radarına iddialı vaatler vererek girmeyi başarıyor, ama sonuç olarak bizleri pek de farklı bir içerikle buluşturamadan sönükleşiyor.

8 yorum:

  1. ben bu tip kitaplara pek prim vermiyorum Mert, mesela çoğu kişisel gelişim kitaplarının da -bazı blogger arkadaşlar fena kızacak:))- da hiçbir şekilde "geliştirmediğini" düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
  2. para için laf olsun diye yayınlamışlar o zaman.
    yoksa ben de kaçırmam bu tür kitapları.
    :)

    YanıtlaSil
  3. Blogunuz hayırlı olsun..bende az çok hikaye falan okurum..ama şu aralar pek okuyamıyorum..sorunlar bırakmıyor..

    bir de anasayfanız çok uzun yazılardan oluşuyor..yavaş internet bağlantısı olanlar için bu bayağı bir işkencedir..anasayfayı kısaltırsanız hem hızlı açılır hemde güzel görülür..düşünürseniz,(http://bilgedunyamiz.blogspot.com/2013/07/anasayfamz-ksaltalm_3.html) burada anlatımı var.. iyi günler..

    YanıtlaSil
  4. http://mavianne.blogspot.com/2013/09/mertin-gezegenini-ziyaret-edin-pisman.html

    segiler

    YanıtlaSil
  5. mert ya baksana, starlet yazımda bahçe perisi arkadaşımızın sana bi mesajı var.
    :)

    YanıtlaSil
  6. bi dee baksanaaa,
    yorum denetlemeden "kelime doğrulama"yı kaldırır mısın lütfeen. yorum yapmak zor oluyor yaaa.
    :)

    YanıtlaSil
  7. Kitabı şuanda okuyorum. Bir şirketin sosyal medyada nasıl ilerlemesi gerektiğini anlayabiliyorum şuanda :) Yani kitapta güzel içerikler bulunmaktadır.

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

SİNEMADA İKİ FİLM

Son günlerde sinemada iki filme gittim. İlki, The Substance. Yani Cevher. Bence mutlaka görülmesi gereken, ama son derece rahatsız edici bir...