29 Aralık 2015 Salı

YORUMA AÇIK YAZI


2015 yavaş yavaş sona ererken sizlere bu yazımda dün gittiğim Atatürk Arboretumu'nu ve nihayet tadına bakabildiğim pudra şekerli (bonus olarak da vişneli) Kanlıca yoğurdunu anlatacaktım aslında (tamam onları da anlatırım ama anlamış olacağınız üzere şu anda başka bir şey anlatmak için girizgah yapıyorum) ama şimdi benim konum bambaşka. Piyasaya çıkan kitabım Ters Düz hakkında. Öncelikle kitap daha yeni çıkmasına rağmen kısa sürede gelen güzel, samimi, sıcacık yorumlarınız ve hatta üşenmeyip yazdığınız detaylı yazılarınız için hepinize çok teşekkür ederim. Dahası, ilk kitap olan Ters Düz öyle bir yerde bitti ki herkes ikinci kitabın ne zaman geleceğini soruyor. Evet, Bozbalık Serisi'nin ilk kitabıydı Ters Düz ve seri devam edecek. Ben ilk kitabı bitirir bitirmez ikincisini yazmaya başlamıştım ama bu ve şu yazılarımdan da bildiğiniz üzere ikinci kitabın başına "küçük" bir aksilik geldi ve yazmakta olduğum taslaklara bir anda ulaşamaz oldum. Ters Düz'ün çıkmasının mutluluğu hala çok baskın, ama içimde bir yerlerde hafif de olsa bir üzüntü var. Ters Düz'ün devamı niteliğinde yazdığım taslak silindi ve ben şu anda elim kolum bağlı, bekliyorum. Sanki bir mucize olacak da silinen taslak geri gelecekmiş gibi! Ama öyle bir şey olmayacağını biliyorum. Tamam iyi haberlerim var: Kitabın sadece 1/3'ünü yazmıştım. Ama kötü haberlerim de var: Kitabın 1/3'ünü yazmıştım. Yani bardağın hem boş tarafı hem de dolu tarafı var. İki haftadır Microsoft Word'e giresim gelmiyor. Kafamda yazıp bitirdiğim romanı ikinci kez kelimelere dökmek istemiyorum. Ne yapacağım bilmiyorum. Yoksa bu bir işaret mi? "Bozbalık Serisi'ne devam etme, yeni şeyler yaz" işareti mi? Ama ben bu işareti görmezden gelmek istiyorum, çünkü Bozbalık Serisi'ni üç kitap olarak tasarladım ve Bozbalık'ta yaşanacak daha bir sürü olay var (hatta serinin devamını bildiğim için rahatlıkla söyleyebilirim ki hikaye asıl şimdi başlayacak). Üstelik daha şimdiden serinin devamını bekleyen bir sürü kişi var. İşte durum böyle. Sizce kendimi zorlayıp yazdıklarımı tekrar yazmaya mı çalışmalıyım yoksa sıfırdan, Bozbalık Serisi'nden bağımsız olarak yeni bir roman mı yazmalıyım? Yorumlarınızı bekliyorum...

11 yorum:

  1. Bu konuda ki fikrim; yüreğinin götürdüğü yere git... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. kitap D&R'da var mı geçen bakındım ama göremedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var var olmaz mı... Keşke görevliye sorsaydınız...

      Sil
  3. Bozbalığı yazmak isteyerek yola başlamışsın. Eğer onun yerine başka bir şey ortaya koyduğunda mutluluk duyacaksan pek tabii öyle yap. Okurların için değil kendin için yaz en başta hangisi seni mutlu edecekse onu yap senin mutlu etmen demek okurlarının mutlu olması demek bunu unutma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci kitap taslağının silinmesi üzdü, ama elbette Bozbalık! :)

      Sil
  4. Böyle bir durumda sızın ne hissettiğiniz daha önemli tabi ama ilk kitap sorunişaretleri ile bitiyor ise devamının gelmesi okuyucularınız acısından daha guzel olur. Allah yardımcınız olsun özellikle böyle seyler kendini zorlayarak yazılacak işler degıl. Belki biraz ortam değiştirirseniz faydası olabilir

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle "hiç mi şans yok? Bilgisayarcılık adına?" diyerek başlayım bir umut..
    Sonra da derim ki "yarım kalmamalı.. Devam edecekse ettirmelisin bence" :)
    naçizane yorumum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeniden yazacağım... Bozbalık Serisi devam edecek! :)

      Sil
    2. Doğru karar ;) şimdiden eline sağlık :)

      Sil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

KİTAP ALINTISI

Yeni romanım Benim Küçük Şaheserim'den bir alıntı:  "Kitaplar onun ecza dolabıydı. Hastalanırsa -ruhu hastalanırsa- hangi kitabı aç...