20 Mart 2014 Perşembe

MARMARİS KIŞ UYKUSUNDA






Şehir kış uykusundan çıkmak üzere… Hala vaktiniz varken, Marmaris’e gidip deneyimlemeniz için notlar hazırladım.

Bir Orta Çağ kenti: Rodos yazımda sizlere şöyle söylemiştim: Yaz sezonunu kapatıp kış uykusuna yatmaya yüz tutmuş olan Marmaris için sonbahar belki de en güzel mevsimdir. Güneş çok yakmaz, deniz suyu ılıktır ve palmiyeli sokaklarda bisiklet sürme keyfi sadece size kalmıştır. Bu cümleler, bundan önceki sonbahara dek doğruluğunu koruyordu ve muhtemelen tarihe yazılacak olan bu istisna dışında bundan sonraki sonbaharlar için de doğru kalacak. Tabii ki ansızın geliveren şiddetli yağmurdan, yakın köylerde çıkan hortumlardan ve fırtınadan hava durumundaki kehanet gerçekleşmeden önce haberdar değildik. Ama hava durumunun böyle olacağını öğrenince, günübirlik yapacağımız Rodos gezimizi havanın güneşli olduğu bir önceki güne çekmeye karar verdik.
Yaz aylarının gözde tatil yeri Marmaris, kışın yerel halkıyla yalnızlığına terk ediliyor. Ben bundan birkaç yıl önce, hep yazın gittiğim Marmaris'e kış ayında ilk kez gittiğimde gördüğüm manzara karşısında epey şaşırmıştım. Daha bir sürü not ve fotoğraf biriktirdim aslında sizler için, ancak Kasım-Aralık'ta yayımlamayı planlarken ta bu zamana kadar sarkılar gördüğünüz gibi... O nedenle bu sezon onları harcamak istemiyorum, şimdilik şunlarla idare edeceksiniz sevgili okurlarım:
1 – Kaldırımlardaki odun ve kömür çuvallarının şok etkisi yaratmasına İZİN VERİN.
2 – Şehrin üstündeki incecik is tabakası ile ŞAŞIRIN.

3 – Yalnızca barların ve diskoların değil, kafelerin ve restoranların çoğunun da kapalı olması hayalet kasaba etkisi verebilir. Açık bulduğunuz ilk yere DALIN!

4 – Her yerde arı Ege şivesi var. DİNLEYİN.

5 – Bisikletle şehri keşfetmek için bundan uygun zaman olabilir mi? PEDALLAYIN!

6 – Denize giren birkaç kişi göreceksiniz. Siz de GİRİN.

Sonuç:  Yaz hemen gelll!

1 yorum:

  1. ya ben zaten sadece güneyde yüzebiliyom ya. karedenizde hiç yüzemem. egede marmarada yüzemiyom. sadece antalya. marmaris evet ama kışın hiç görmedim. ama tekne gezileri ve koylar süper süper. heeey bak benim favorilerim, kemer bir olimpos iki. mağdem onları da yaz. bak burdaki bilgiler gazeteci yönün. bi de sanatçı yönün var senin :) bi de gezgin. :)

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

KİTAP ALINTISI

"Yazın son günleri, insanın dünyayı değiştirebileceğine dair hâlâ içinde umut taşıdığı günlerdir. Ama ne zaman ki mevsim döner, işte o ...