8 Kasım 2014 Cumartesi

ONLİNE EĞİTİME OFFLİNE'IM!


Okulumu çok seviyorum. Ne var ki hiç anlam veremediğim bazı uygulamaları olan da bu okulun kendisi. Bugün size bunlardan birini tanıtacağım. Yazıyı okuyunca siz de benim gibi sinir olacaksınız, eminim...


Bahsedeceğim konu online sistemi. Bu sisteme göre öğretmenler kimi derslerin notlarını online'e yüklüyor, biz de dersi oradan takip ediyoruz. Yani ders sınıf ortamında falan işlenmiyor. Sadece sınav zamanı gelince gerçek, elle tutulur, dokunulabilir bir sınav oluyoruz, o kadar. Bunun haricinde yıl boyunca dersin hocası var mı yok mu, o notları oraya yükleyen aslında çaycı mı, hoca varsa kimdir, uzun boylu mudur kısa boylu mudur hiçbir bilgimiz ve fikrimiz olmadan, yani tıpkı Oz Büyücüsü misali bir bilinmezliğin içinde yuvarlanıyoruz.

Şimdi...

Madem ders sınıfta anlatılmayacak türden bir ders, madem ciddiye alıp anlatılmıyor da notları sisteme yükleniliyor, o zaman bu dersi kaldırın kardeşim! Kaldırın da rahatlayalım! Okul kurulduğunda hoca notlarını hazırlamış, ta yıllardan beri sisteme yükleyip durmaktan başka bir iş yaptığı yok. Yükle dur, yükle dur... Burada işin eziyeti bize. 75 dakikalık videoları izleyelim ya da konulan Microsoft Word belgelerini indirip okuyalım. Bunları takip edip etmediğimiz, indirip indirmediğimiz de inceleniyormuş, o da ayrı bir vaka. Yani derse katılıp katılmadığımız da buradan ölçülüyor.

Ben bu sisteme karşıyım! Biz ne ara bu kadar modern olduk? Hocanın yüzünü görmeden dersleri internet ortamından takip eder olduk? O zaman okulu toptan kaldırın, evden hiç çıkmadan, yataktan izleyelim biz bütün dersleri. Hayır ders de temel bir ders: Türkçe. Kimi dersler ise yarı online. Yani hocası da var ama ders online'de anlatılıyor. Sorumuz olunca da hocaya sorabiliyoruz. Hadi bu gene neyse. Ama sadece online olan dersler ve bunu takip etme zorunluluğumuz benim ve diğer tüm arkadaşlarımın fazlasıyla sinirini bozuyor.

Kısacası...

Böyle saçma sapan bir sistem var. Okulla aramızda bir nevi sevgi-nefret ilişkisi var. Diğerlerini de yazarım ama siz şimdi bu konuyla ilgili olarak lütfen yazın bana, sizin okulunuzda da böyle bir sistem var mı? Ya da var mıydı?

Neyse, çok gerildik bu güneşli sonbahar cumartesisinde. Biraz Feist dinleyelim. Şimdi vaktiniz de yoktur sizin, o nedenle kısa bir parça seçelim. Feist, Tout Doucement diyecek, buyurunuz efendim. (Acaba bir radyo programı mı yapsam?)



Sevgilerimle...




4 yorum:

  1. Hadi kolay bir ders olsa,kendimizin anlayabileceği. Ama Türkçe online olur mu! Olmamış! Olduramamışlar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sorun hangi ders olduğu değil, sorun online denen saçma uygulama!

      Sil
  2. bu sistemede bende gıcık oldum kızımında bazı dersleri uzaktan eğitim hatta bugün vizeleri vardı.saçmalığın önde gideni ve tam ciddiyetsizlik bana göre

    YanıtlaSil
  3. bilemedim valla du bi soruşturayım bunu ben :)

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM!