26 Kasım 2014 Çarşamba

BATTANİYE ALTI MÜZİKLERİ

Battaniye altında ne yapılır? Film izlenir, kitap okunur ve müzik dinlenir. Müzikten başlayalım. İşte şu soğuk günlerde gerçekten de içinizi ısıtacak dört müthiş şarkı.

 
Tea For Two - Blossom Dearie: Bu ne kadar hoş bir şarkıdır, ne kadar güzeldir! Bu şarkıyı çok kişi söyledi ama siz mutlaka Blossom Dearie'den dinleyin! Şarkının şu kısımları çok hoş:
 
"Picture me upon your knee
With tea for two and two for tea
Me for you and you for me alone

Nobody near us
To see us or hear us
No friends or relations
On weekend vacations"
 
Üstte diyor ki: "Çay iki kişi için... İki kişi çay için... Ben senin için... Sen benim için... Kimse bize yanaşmasın... Bizi görmek ya da duymak için... Hafta sonu tatillerinde arkadaşlar veya akrabalar gelmesin..." Yani... Aslında duyguların ne kadar da evrensel olduğunu gösteriyor bu sözler bize. Bazen sevdiğinizi alıp, bir kır evine kaçıp, diğer herkesten uzaklaşmak istersiniz... Dünyanın geri kalanını boş verirsiniz ya hani... İşte bu şarkı da öyle bir yağmurlu sonbahar şarkısı. Sözlerini anlamasanız bile melodisine teslim olun. Ağır ağır, bir trenin raydan yavaşça hareketlenişi gibi. Gözlerinizi kapatın ve dinleyin. (Ama Lisa Ekdahl'ı da es geçemeyeceğim. İsveçli "çocuk-sesli" yıldızımız da bu şarkıyı nefis söylüyor. Yine de siz önce Dearie'den dinleyin, Ekdahl'ı ise alternatif olarak aklınızda tutun.)
 
 
Fever - Peggy Lee: Listemizin nispeten hareketli şarkısı. Çok melodik. Çok ritmik. Sözleri anlamıyor musunuz? Boş verin. Ayağa kalkıp dans edin. Kendinizi gün boyunca mırıldanırken bulacaksınız.
 
 
The Chordettes - Mr. Sandman: "Bam bam bam... Mr. Sandman, bring me a dream..." diye söze başlayan şarkımız çok hoş, çok keyifli bir şarkı. Tam da şömine önünde kestane şarkısı. Olmadı kalorifer de olur, soba da. Sıcak, çok samimi bir şarkı yani. Sandman ise sıradan biri değil. Avrupa folklorunda uyku getirdiğine, güzel rüyalar gördürttüğüne inanılan bir yaratık diyelim. Şarkıyı erkekler söyleyince ya da kızlar söyleyince sözlerde değişmeler olabiliyor, çünkü bir aşk şarkısı. İnanılmaz bir şarkı. Siz The Chordettes kızlarımızdan dinleyin.
 

 
Feist - Comfort Me: Ah, Feist'in hangi şarkısını bu listeye alsam, diğeri dışarıda kalır... Onun her şarkısı çok güzel... Yani bu seçimim belki kötü bile... Neyse, bir şekilde başlamak lazım. Bu şarkı ile başlayın siz, sonra "My Moon My Man", "Honey Honey", "Mushaboom", "Pine Moon", "How Come You Never Go There" ve "Inside and Out" ile devam edin. Bu arada Feist'in sıradışı kliplerini de mutlaka ama mutlaka izleyin. Feist sanki bu dünyadan değil. Ya da bu dünyadan, ama, bizim hiç bilmediğimiz bir yerde usulca yaşamını sürdürüyor.
 

4 yorum:

  1. haha bu yazı hoşuma gitti, hele ilk şarkı sözleri...bak ne diycem, bu soğuk kış günü battaniye altına sevgilimi isterim ben, onunla müzik de yaparız, film de izleriz, başka türlü ısınmıyo battaniye altı ;)

    YanıtlaSil
  2. muzurella bu postu sevdi :)

    YanıtlaSil
  3. Değişik tarzlar, müzikler duymak iyi gelir derler. Geldi. :)

    YanıtlaSil
  4. blossomla feist'i dinlemeye aldım :)

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM!