18 Mart 2015 Çarşamba

ÜNİVERSİTELERİ "YİK"Tİ "YAK"Tİ!

 
Yeni uygulama Yik Yak'la dedikodu kazanı kaynıyor... Hem de fokur fokur!

Öyle bir dönemde yaşıyoruz ki, WhatsApp'a on dakika bakamayınca acaba kimden nasıl mesajlar geldi diye kafamızdan kuruyor da kuruyor, Facebook'a giremeyince sararıp soluyor, tweet'leyemeyince titreme geçiriyor, blog'umuza giremeyince çok şey kaçırmışçasına üzülüyoruz. Sanki bir iş adamıyız, internete bakmasak dünya bizden geri kalacak (aynen, biz dünyadan değil de o bizden geri), öylesine bağımlıyız! Peki tüm bu kaos ortamında yeni bir bağımlılık olan Yik Yak'a hiç gerek var mıydı? Aslında tam "bir bu eksikti" durumu Yik Yak… Ama herkes kullanıyor, biz hiç geri kalır mıyız… Çok saçma bir şey mi, olsun sen indir... (Şaka yapıyorum. Uzak durun!)
Yik Yak, daha çok yeni bir uygulama aslında. Şimdilik sadece İngilizce ve İspanyolca dillerinde sunuluyor ve sıkı durun: Kullanmak için 17 yaşından büyük olmanız gerekiyor. Yik Yak, bir sosyal medya duvarı olarak tanımlanabilir. Burada kesinlikle anonimsiniz! 2.5 kilometre civarında yeni arkadaşlar bulabilir, anonim olarak yeni konular açabilir, "Ayşegül’ün burnunda ben çıkmış", "Mehmetcan Aslı'yı terk etmiş", "Ekrem Hoca'nın dükkan açık kalmış" şeklindeki bombaları ilk siz patlatabilirsiniz! Hayır, bunların Yik Yak hakkında seviyesi düşük espriler olduğunu sanmayın, zira Yik Yak tam da böyle çalışıyor. Kendisi Amerika ve İngiltere'de üniversite öğrencilerinin yeni gözdesi. Gossip Girl mantığıyla işliyor. Ama birbirini çekiştirmek için sınırsız bir özgürlük hakkı sunduğundan, daha şimdiden ortalığı, ebeveynleri, okul yönetimlerini karıştırmış durumda.
Peki Yik Yak Türkiye'de ne zaman yaygınlaşacak, ortalığı ne zaman nasıl "yik"ip "yak"acak? Kullanmaya başlayanlar var elbette, ama Twitter gibi, Facebook gibi, WhatsApp gibi günlük hayatımıza girmesi için biraz daha zaman geçmesi gerekiyor gibi. Tıpkı Instagram gibi sadece telefondan girilebilmesiyse benim gibi "bilgisayardan da girilebilseydi keşke" diyenleri üzen bir özellik. Evet... Ben uzak dururum bu uygulamadan ama eğer siz alırsanız da mani olmam. Size mutlu mesut dedikodular dilerim. Aman sakın çizmeyi çok açmayın, olur da okulun dişli hacker'ı Yik Yak’ı kırar mırar, kim olduğunuz açığa çıkar, sonra siz üzülürsünüz yani…
Not düşümü: Benim de böyle deli sosyal medya fikirlerim var. Daha önce yapılmamış. Yapacak olan da yok gibi. Bir gün bu sulardan da çıkar belki uygulamalar, kim bilir…

5 yorum:

  1. sendne yeni fikirler bekliyoruz .))
    yik yak
    daha neler gelecek kimbilir
    telefona indeksledik tüm hayatımızı valla

    YanıtlaSil
  2. Gossip Girl gerçek oluyor yani. İyiymiş.

    YanıtlaSil
  3. Gossip Girl gerçek oluyor yani. İyiymiş.

    YanıtlaSil
  4. eğlenceliymiş bilmiyodum bunu :)

    YanıtlaSil
  5. yik yak mı? ilk defa duydum, önümüz arkamız sağımız solumuz sosyal medya, internet erişim kabloları:)
    ben almiyim, ying yang daha iyi:))

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM!