24 Mart 2015 Salı

ASLINDA AYNI DİZİLERİ İZLİYORUZ!

Adlarının, oyuncularının farklı olduğuna bakmayın... Aslında bize aynı dizileri izletiyorlar!

Hepimiz yalılarda, köşklerde, konaklarda oturuyor, hepimizin evi beş katlı, hepimizin evinde yirmi oda olsa gerek yapımcılar da artık içinde "şatafat" olmayan dizi yapmıyorlar! İzlediğimiz her şey birbirinin aynı. Ama özellikle iki dizi var ki, resmen aynılar! Geçen sezon başlayan O Hayat Benim ve bu sezon başlayan Paramparça'dan bahsediyorum. Önce başlayan O Hayat Benim olduğu için, Paramparça onun izinden gidiyor demek hiç yanlış olmaz. İkisinin de çıkış noktasının aynı olduğunu fark edip "Aaa, Mert, hakikaten de böyleymiş yahu, nasıl fark etmedik!" diyeceksiniz... ("Zengin" "fakir" kavramlarını eleştiri amacıyla sık sık kullandım.) Buyurun, aralarındaki 11 benzerlik:

1. İkisinde de birbirinin yerine geçen iki kız kardeş var.

 
 
2. İkisinde de kötü kız zengin aileye, iyi kız fakir aileye geçiyor.

3. İkisinde de kötü fakir kızın o zengin aileye girip kendini aile fertlerine sevdirme çabası ekrana geliyor ama ikisinde de kötü fakir kızımız sonradan dahil olduğu ailede bir yer edinemiyor.

4. İkisinde de zengin ailenin babası iyi kalpli, pamuk gibi bir adam ve herkesin gönlü olsun istiyor.



5. İkisinde de bu zengin baba kendi zengin eşini bırakıp iyi kalpli fakir kızın annesiyle aşk yaşamaya başlıyor. Bir anda terk edilen zengin kadın depresyona giriyor ve kocasını geri almak için savaşmaya başlıyor.



6. İkisinde de zengin-fakir çatışması işleniyor.

7. İkisinde de zengin aileye girmek isteyen çıkarcı iki kadın var.



8. İkisinde de holdingler, yönetim kurulu toplantıları, çalışma odaları, masaların üstünde açık duran ama asla -göz ucuyla bile- bakılmayan binlerce dosya var.

9. İkisinde de her hafta bir karakter bıçaklanıyor, kurşunlanıyor, bayıltılarak kaçırılıyor, araba kazası yapıyor, ölüyor.

Paramparça'nın dünkü bölümünde Hazal'ın bindiği arabanın yolu kesildi ve arabanın ön koltuğundakiler yolu kesen arabadan çıkan mafya tipler tarafından öldürüldü. Saçmalık! Gerçek hayatta hiç olur mu böyle bir şey? İstanbul'un orta yerinde yol keseceksin, kesmekle de kalmadın ortalığı kan gölüne çevireceksin! Bunu hangi mafya bu kadar uluorta yapar Allah aşkına? Ayrıca sanki dizi değil de bilgisayar oyunuymuşçasına yapmacıktı o sahneler... Fotoğraftan da anlamışsınızdır ne demek istediğimi... Eksi puan!
10. İkisi de artık saçmalamaya başladı. Senaryonun gidebileceği bir nokta kalmadı. Bununla beraber ikisi de devam edecek ikisi de ve ikisi de zorlama olacak.

11. İkisinin de müzikleri harika ve sırf bu yüzden insanın izleyesi geliyor.

Böyle alt alta sıralayınca, iki diziden de soğudunuz, değil mi... Ne var ki sadece bu iki dizi değil, ekranlarımızdaki her dizi birbirinin aynı... Yani... Biz aslında aynı dizileri izliyoruz demem bundandır! Siz en iyisi televizyonu kapatın, bir kitap alın elinize, şöyle keyifle okumaya başlayın... Gerçekten daha keyifli olduğunu göreceksiniz...

8 yorum:

  1. hiç Türk dizisi izlemiyorum hepsi çok sıkıcı :)

    YanıtlaSil
  2. asil son cumleyle basladi yazi :D ben turk dizisi izleyemiyorum.. olaylari realist bi gozle bakinca cok sacma geliyor..

    YanıtlaSil
  3. hiç tv izlemiyorum :D en son yurtdışından gelen akrabalar (hiç Türkiye'ye gelmemişler) apartman dairesinde oturduğumuzu görünce bir hayli hayal ırıklığı yaşamışlardı , ya biz hepinizi deniz kenarında(Gümüşteki yalıdan ) oturuyorsunuz sanıyorduk demişlerdi , biz de aslında deniz kenarında oturduğumuzu fakat çaktırmadığımızı gibi safçanak bir espri ile olayın vehametini çaktırmamay çalışmıştık :(

    YanıtlaSil
  4. Paramparça'ya denk gelirsem ara ara bakıyorum ama diğerini hiç izlemedim. Böyle okuyunca nasıl da birbirinin aynıymış gerçekten de...
    Ailecek çok eğlenerek izlediğimiz Beş Kardeş kaldırıldı, çok üzüldüm, inşallah başka bir kanal satın alır diye dua ediyorum. Bir de böyle "Aramızda Kalsın" kalktığında çok üzülmüştüm...
    Böyleyken böyle :)

    YanıtlaSil
  5. ikisini de bilmiyom ben medcezir serçe sarayı kardeş payı. üçüne de bayılıyom. bi de kara ekmeke başlıcam bakalım :)

    YanıtlaSil
  6. O Hayat benim dizisini ilk kez duyuyorum simdi, paramparcayi esim cok seviyordu ilk baslarda bakiyordu bende bir kac bölümüne baktim ve cok sacma geldi birakmistim :) Ama sanirim ingiliz dizilerine cok bakanlar benim gibi tatmin olmuyor hep bu klise zengin-fakir hikayelerinden, sahsen Game of Thrones, Vikings, The Walking Dead, Les Revenants gibi sahane diziler varken bu dünyada niye türkiyede bir tane siradisi dizi yok diye sormuyor degilim kendime ;)

    YanıtlaSil
  7. Aaa bak gerçekten ha,hepsi aynı konu. :/

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM!