15 Ekim 2017 Pazar

PAZAR GÜNÜNÜZÜ GÜZELLEŞTİRECEK NAİF, HÜZÜNLÜ KİTAP TAVSİYELERİ


Herkese merhaba, hatta çok erken olduğu için günaydın! Bazı kitaplar vardır: Okurken sizi çok etkilerler ve bitirdiğinizde kendinizi darmadağın bir halde bulursunuz. Bu pazar sizlere evde geçireceğiniz bir pazar gününüzü güzelleştirecek kitap tavsiyeleri vermek istiyorum. Çok sevdiğim Ejderha Dövmeli Kız'ı, Millennium Üçlemesi'ni koymayacağım bu listeye. Onlar daha sert, ciddi kitaplardır. Şimdi önereceklerimse dumanı üstünde tüten sıcak bir çay ya da kahve tadında... Mutfaktan gelen muzlu pasta, vanilyalı çörek, vişneli kek, kırmızı meyveli reçel kokularının peşine takıldığınızda karşınıza çıkacaklarmış gibi hani. Bu kitaplar naif, kırılgan, hüzünlü kitaplar. Hayalperest, romantik, melankolik... Onları üzmeyin, sarıp sarmalayın. Arka fondan hafif hafif caz melodileri yükselirken, pencere kenarındaki koltuğunuza geçin ve seçtiğiniz bir tanesini okumaya başlayın. İçinizde bir yerlere mutlaka dokunacak. Afiyet olsun, aman yani iyi okumalar. 

1) Yaptığı En Kötü Şey - Alice Kuipers 




Yukarıda yazdığım girişe gerçekten de uyan bir kitap Yaptığı En Kötü Şey. İçinizi ısıtacak, sıcacık bir öykü. Bu kitap, psikologunun önerisiyle Sofie'nin yazmaya başladığı bir günlük aslında. On altı yaşındaki Sofie çok kötü ne yapmış olabilir ki diye düşünüyorsunuz. Ve bunu da bekleneceği üzere kitabın sonuna kadar öğrenemiyorsunuz. Sofie stresini, sıkıntısını, günlük yaşamını, aşk ve arkadaşlık ilişkileriyle ilgili problemlerini bu günlüğe döküyor. Yıllar önce okuduğum Yaptığı En Kötü Şey, okuduğum en naif ve en hüzünlü kitaplardan. Onu böylesine unutulmaz kılan da bu samimi dili zaten. Alice Kuipers'in diğer kitapları da Türkçeye çevrilse ne güzel olur... 

2) Nehrin Oğlu - Tim Bowler 


Okurken en çok etkilendiğim kitaplardan biri... Jess'in büyükbabasının ölmeden önce tamamlaması gereken bir şey var: Nehrin Oğlu'nun resmi. Ama büyükbabanın hastaneye yatması gerek. Torunu Jess de dahil olmak üzere herkes onu hastaneye yatması için ikna etmeye çalışıyor, ama büyükbaba kararlı ve inatçı. Sonunda Jess kendini onun resmi tamamlamasına yardım ederken buluyor, çünkü Jess, bir gün Nehrin Oğlu'nu görüyor. Çok naif, duygusal, düşsel bir kitap bu. Kitabın sonlarına doğru gözyaşlarınızı tutamayabilirsiniz. Keşke Tim Bowler'in daha pek çok kitabı Türkçeye çevrilse...

3) Kağıt Kız - Guillaume Musso 


Sonuyla şaşırtan, sımsıcak bir aşk hikayesi... Yazmaktan ümidini kesmiş bir yazarın hayatına giren bir kızla, kağıt kızla olan yolculuğunu anlatıyor. Romantik ve düşsel. 

4) Ölümsüz Aile - Natalie Babbitt 



Dünya çocuk edebiyatının oldukça önemli bir eseri olan bir kitap: Ölümsüz Aile. Yazar, aslında çok klişe bir konu olan ölümsüzlüğü, bambaşka bir açıdan ele almış: Issız bir ormanın ortasında, içene ölümsüzlük veren bir pınar var. Tuck ailesi, bu pınarın suyundan içerek ölümsüz olmuşlar ama ölümsüzlükten hiç de memnun değiller. Bir gün pınarın başına bir kız geliyor ve Tuck ailesi ona ölümsüzlüğün aslında hiç de güzel olmadığını anlatmaya çalışıyor. Tatlı, sevimli ve hoş bir kitap. 

5) Nathaniel P.'nin Aşk Maceraları - Adelle Waldman 



Aşk, ilişkiler ve kadınlar konusunda kafası karışık bir erkeğin, Nathaniel'in hikayesi. Yayıncılık dünyası, entelektüel çevreler, edebiyat sohbetleri, arka planda New York'tan şehir manzaraları...

6) Kurtlara Söyle Eve Döndüm - Carol Rifka Brunt 


Ve bu listeye bir de halihazırda okumakta olduğum bir kitabı eklemek istiyorum: Kurtlara Söyle Eve Döndüm. Muhteşem isminden dolayı zaten severek başladım kitaba ve şu anda bir sonraki sayfayı merakla çeviriyorum. Bu, June'un hikayesi. Zamanının çoğunu ressam dayısı Finn'le geçiriyor. Ama dayısı Finn'in ölümünden sonra, aslında onunla ilgili bilmediği pek çok şey olduğunu keşfediyor. Çocuksu ama güçlü bir aşk hikayesi bu, yine de bitmeden kesin konuşmak istemiyorum. Ama June'un macerasında herkes kendinden bir şey bulacaktır, mutlaka okunmalı. 

Mini bonuslar olarak Talihsiz Serüvenler Dizisi'nin üçüncü kitabı Uçuruma Bakan Pencere'yi, Ulysses Moore Serisi'nin ikinci kitabı Unutulmuş Eski Haritalar Dükkanı'nı ve Yürüyen Kentler'i de pazar günü okumalık kitaplar listesine katabiliriz sanırım. Dediğim gibi Stieg Larsson'un Millennium Üçlemesi muhteşem, muazzam, şaşırtıcı, sürprizlerle dolu başyapıtlar olsa da, daha sert, ciddi kaçacakları için onları listeye dahil edemedim maalesef. Ayrıca not: Böyle kitap listeleri hazırlarken kendi kitabım olan Ters Düz'ü veya şimdilerde yazdığım Mürekkep Kokunu İçime Çektim'i bilerek koymuyorum tabii. 

Siz benimkileri okudunuz, şimdi yorumlarda ben sizin tavsiyelerinizi dinliyorum... Tabii bunlardan okuduklarınız veya okumaya karar verdikleriniz varsa, yazın lütfen. Yorumlarda görüşmek üzere! 


instagram: @ofluoglumert
twitter: @ofluoglumert
facebook: @ofluoglumert 

8 yorum:

  1. Mini bonuslardan Talihsiz Serüvenler'in ilk kitabıyla, Yürüyen Kentler'i okumuşum :)) Liste de aklımda bulunsun :))

    YanıtlaSil
  2. harika tavsiyeler, bakıcam bunlara, teşekkürler Mert'cim:)

    YanıtlaSil
  3. Güzel tavsiyeler ve hepsi beğendim.
    Özellikle 1numarayı okumak isterim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. hepsi de farklı kitaplar özellikle kağıt kız ilgimi çekti. listeme ekledim. teşekkürler önerilerin için de :)

    YanıtlaSil
  5. Bir kitap kurdu olarak verdiğin tavsiyeleri değerlendireceğim.Çünkü kitap okumadan duramıyorum :)
    Güzel kitaplar.Özellikle Kurtlara Söyle Eve Döndüm 'ü merak ettim.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. sadece 3 ve 6'yı okumuş olmanın tarif edilemez hüznü :(

    YanıtlaSil
  7. kağıt kız ilgimi çekti listeye alayım :)

    YanıtlaSil
  8. 2 ile 6 - 6 daha çok isminden ahaha - bir merak uyandırdı, bakılabilir.

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

YENİ ROMANIM BENİM KÜÇÜK ŞAHESERİM ÇIKTI! ARTIK SİZİNDİR...

Üçüncü romanım Benim Küçük Şaheserim, Remzi Kitabevi etiketiyle bugün çıktı! Bu yeni romanımda,  Remzi Kitabevi'nin paylaştığı videoda ...