1 Aralık 2014 Pazartesi

TOZLU SAYFALAR


İnanamıyorum. Aralık ayına girdik resmen. Bu ay da göz açıp kapayıncaya kadar geçecek. Yani yeni yıl kapıda. Az sonra Ocak olur ben size diyeyim.

Bu yazıda babamın kütüphanesiyle ilgili bir konuya değineceğim kısaca. Onun binlerce kitabı, çizgi romanı, dergisi var ama bu yazıda sadece dergilere yer vereceğim. Aslında size fikir danışacağım. Şimdi. Bu dergiler, her geçen gün sayıları artmakta olan bu dergiler, çok eski yıllardan kalma. Mesela 1975'lerden günümüze bir sürü bilgisayar, sinema, dekorasyon, seyahat dergisi var babamın (Daha eskileri de var). Yüzlerce. Mesela 2000'li yıllarda olan bir dergiye baktım geçen, içinde Nokia'nın şu fotoğraftaki reklamı var. Ne komik değil mi! Daha eski sayılarda çok daha ilginç reklamlar var. Nostaljik. Dergilerse başlı başlarına birer hazine. Dekorasyon dergilerinde tanıtılan eşyalar, koltuklar, evler resmen tarihi eser. Bilgisayar dergilerindeki teknolojik ürünler de öyle. Onlara bakıyor ve yirmi otuz yıl içinde dünya ne kadar da değişmiş, teknoloji ne kadar da ilerlemiş diye düşünüyorum.

Bu dergiler iyi güzel de, sadece dergiler yok demiştim üst paragrafta. Yani kitaplar falan da var. Ve sürekli sayıları artıyor. Biz ailecek kitap okumayı, kitapçıları gezmeyi seven kişileriz. Okumayı seviyoruz yani. E böyle olunca da evde sürekli yeni kitaplar, dergiler birikiyor. Eskiler de var. Yani artık bir şekilde temizlik yapmamız lazım. Babamın kitapları evi ele geçiriyor! Bu hoş dergiler o kadar nostaljik ki, onları atmaya kıyamıyoruz. Atılmazlar zaten. Ama abartmıyorum: Binlerce dergi var. Kütüphaneye bağışlayacak olsak, kıymeti bilinir mi? Ya da biz mi kütüphane açsak (şaka şaka)? Bu dergilerin, kitapların sonu ne olacak diye düşünüyorum bazen. Babam yıllardan beri saklıyor, ben de saklıyorum ama aslında temizlik yapmak da lazım. Çünkü bu sefer yenilerini koyacak yer kalmıyor. Yüzlerce raf, çekmece, dolap var ama yetmiyor.

Fikriniz var mı bu konu hakkında?

Not: Birisi çıkıp da bana "dergi mi kitap mı" diye soracak olsa, kesinlikle dergi derim. Yanlış duymadınız. Kitap bağımlısı biri olmama rağmen, dergi derim. Neden mi? Bunu da belki başka bir gün yazarım.

Not 2: Biz insanlar aslında eşyalara kölelik yapıyoruz. En iyisi evdeki obje sayısını minimumda tutmak!

3 yorum:

  1. Ay ne güzeeel o kadar çok kitabınız var ki koyacak yer yok he. Peki okudun mu hepsini? Valla evde eşyaya kölelik yapmak diyosan hediye edin, bağış yapın satın. 2. el kitap siteleri var birsürü :)

    YanıtlaSil
  2. Bizim evde aynen sizinki gibi.Bazı kitaplar ve dergiler antika sınıfına bile girebilir :))

    YanıtlaSil
  3. Bu kadar yıl sakladıktan sonra onlardan ayrılmak hiç kolay olmaz diye tahmin ediyorum ama tanıdığınız, sevdiğiniz, onlara sizin kadar değer vereceğini bildiğiniz kişilere hediye edebilirsiniz ((: Keşke mümkün olsa oturma odası, kıyafet odası gibi gerçekten bir odayı sadece kitap odası yapabilsek ((:

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM!