4 Nisan 2015 Cumartesi

GÜN GELECEK...

 
Kalbim bir gün bir televizyon dizisinin senaryosunu yazmakta, biliyorsunuz...Ama öyle ekiple de değil, tek başıma, yorulmadan, sızlanmadan, her hafta doksan dakikalık senaryolar yazmakta... Bugüne dek yazdığım öyküler, öykü dizileri, romanlar ve senaryo tarzındaki metinler aslında hep bilinçaltımdaki bu isteğimden geliyor... Bir dünya kurmayı, o dünyada karakterler yaratıp o karakterlere ses, nefes vermeyi çok istiyorum gerçekten de...

İlk romanım -aslında ilk romanım değil, doğduğumdan beri pek çok şey yazdığım için buna ilk romanım demek diğerlerine haksızlık olur, yayımlanacak olan ilk romanım diyeyim o halde- Ters Düz'ü yazmayı kısa süre önce bitirdim, biliyorsunuz. Ama Ters Düz'de bile gerek yazarken gerek okurken kafamdan hep şu karakteri şu oyuncu oynasa süper olurdu, şu sahnenin arka fonuna şöyle bir müzik iyi giderdi, şurada kamera Ece'nin yüzüne tepeden bakacak gibi şeyler geçti, geçiyor. Ters Düz'ü üç sezonluk -bakın üç kitap bile diyemiyor dilim, evet üç sezon- bir televizyon projesi olması hayaliyle yazdım aslında. Evet, şu an için sadece hayal olduğunun ben de farkındayım, ama diyeceğim o ki, böyle düşündüğüm için, belki de Ters Düz'ü hiç yayımlamamalıyım. Şu anda 310 sayfalık bir kitap olacak, olmasına günler var belki de, ama ben hala basılması konusunda emin değilim. Basmak isteyen yayınevleri var, fakat benim kafam karışık.

Hayat bana bir güzellik daha -evet daha, çünkü şu sıralar hayat bana hep güzellik yapıyor- yapsa, bir yapımcıyla tanışsam ve gelecek sezon kafamdaki bu projenin senaryosunu yazarken bulsam kendimi...

Çok mu imkansız?

Bence değil...

9 yorum:

  1. Canim hic birseyden korkma!
    Benim kardesimde oyuncu ve bana bir gün telefon acip aklinda olan bir hikayeyi anlatti, kisa bir sey ve biraz gerilim.
    Bir gün bunu kisa film olarak cekmek isterim dedi, ama ikimizede uzak bir hayal gibi geldi. Hikayeyi kendi yazdi, sonra ingilizceye cevirdi, zorlandigi yerlerde ingiliz arkadaslarindan yardim aldi. Sonra bundan bir kac ay önce ben yapacagim bunu, bu aralar iyi parada kazaniyorum,ilan verecegim oyunculari ariyacagim vs dedi, ben yine nasil olacak diye düsünüyordum ama o kafasina koymustu.
    Yinede onu öylesine arayip "Su an oyunculara cast yapiyorum" dediginde sok oldum, ne yalan söyleyim. Ve gecenleri fragmani görünce agladim ne yalan söyleyim.
    Korkma, yap eger imkanin varsa. Tamam, cok yorulacaksin, belki istedigin gibi olmuyacak, bir kac kisiyle karsi karsiya geleceksin, tüm gün boyunca calisip aksam bir bakacaksin hicbirsey istedigin gibi olmamis, hepsi benim kardesimede oldu.
    Ama kitabin hic basilmiyacagina, birak basilsin ve senin icin tecrübe olsun. Kardesimde korkuyor begenilmeyeceginden, ama bende diyorumki, who cares? Bukadar tecrübeyi üniversitede film yönetmenligi okusaydi ancak kazanirdi. Ve insanlara fazla söylemeden yap, nazar degiyor, kitabin bitmis halini gösterirsin herkese ;) Sahsen kardesimde öyle yapiyor artik, hersey oldu bittiye getiriyor, cünki ilk zamanlar "sunu bunu yapacagim" dedigi zamanlar insanlar yapamazsin diye moralini bozuyorlardi. Insanlar kendileri yapamadigi icin seninde yapamayacagini düsünüyorlar cünki. Veya yaparsan, ozaman basarindan dolayi baska bir yere tasinacagini, cok mesgul olacagini vs ve onlarla artik görüsmeyecegini.
    Insallah kitabin dizi olur, insallah beklediginden cok daha güzel seyler olur senin icin, ama unutma sen yapmazsan hic birsey olmuyacak! Ugras, cabala, degecek! :)

    YanıtlaSil
  2. ''Yürü be oğlum, kim tutar seni!'' diyorum:)) Bu bir şaka değil, ben de inanıyorum başarılı projelere imza atacağına.. Araştırmaya, gözlem yapmaya ve yazmaya devam.. Altyapı oluşunca gerisi gelir zaten. En önemlisi de istemek. O da sende var. Kesinlikle başarılı olacaksın sevgili Mert.

    YanıtlaSil
  3. Yayinlamalisiniz, basilsin kitabiniz...Nasrettin hoca bile koca göle yogurt caliyor.Itiraz edenlere" ya tutarsa "diyor :))

    YanıtlaSil
  4. Hiç durma yayınla... Büyük işler hayal etmekle başlar... Ve emin ol bu kadar istiyorsan, hayat hiç çekinmeden sana istediğini verecektir. Zaten işin en büyük kısmını tamamlamışsın. Kitap yayınlandıktan sonra teklifler gelecektir. Yapımcılar kapını çalacaktır;) Hayırlı olsun... Tebrikler... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. İmkansız değil tabi ki,insan yeter ki gönülden istesin.Umarın hayalin gerçek olur

    YanıtlaSil
  6. bencede değil! ama belki zamanı var daha.bence kitabı yayınla.eski bir çin atasözü ne der?" bin millik yol tek bir adımla başlar!"

    YanıtlaSil
  7. İmkansız kelimesini aklımızdan çıkartmak gerek belki de. Özellikle de böyle durumlarda. Kim ne derse desin, düşünce gücüne inanlardanım. Hatta yer yer abartanlardan da:) Ama ben böyle mutluyum ve böyle gerçeğim. Ve hep de ulaştığımı düşünüyorum isteklerime. O yüzden siz de inanın bence;)
    Önce kendinize inanın ve sadece ama sadece buna odaklanın!!

    YanıtlaSil
  8. yolun açık olsun sevgili kardeşim. o kadar azimli ve başarılısın ki en güzelini yapacağına inanıyorum. içinden geldiği gibi olsun dilerim.

    YanıtlaSil
  9. isteyin ve olmasını bekleyin, sizdeki bu istek ve azim olduktan sonra hayat size fırsatları çıkaracak inşallah, hayırlısı olsun:)

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

YENİ ROMANIM BENİM KÜÇÜK ŞAHESERİM ÇIKTI! ARTIK SİZİNDİR...

Üçüncü romanım Benim Küçük Şaheserim, Remzi Kitabevi etiketiyle bugün çıktı! Bu yeni romanımda,  Remzi Kitabevi'nin paylaştığı videoda ...