29 Nisan 2017 Cumartesi

BİR İSVEÇ KENTİ OLAN HELSİNGBORG'DA NE YAPTIM?



Hani geçenlerde Helsingborg'a gitmiştim, şu yazımda da bahsetmiştim sizlere. Orada iki bile değil, bir buçuk gün geçirdim. Su yeşili rengindeki çatılarla, hoş bir İsveç kentiydi. Bizim İstanbul Boğazı'ndaki Anadolu-Avrupa yakaları gibi, İsveç'le Danimarka da karşılıklı birbirlerine bakıyor. O yüzden Helsinborg'un karşısında Danimarka'nın Helsingor şehri var. Hava kötüydü şansıma... Malmö'ye kırk dakika tren mesafesinde bir şehir burası (gidiş dönüş 198 SEK-81 lira yapıyor). Kasaba bile diyebiliriz aslında, ama Skane bölgesinin Malmö'den sonra ikinci büyük şehri. Planım, perşembe Helsingborg'da gezip o akşam orada kalıp cuma günü bir balıkçı kasabası olan Mölle'ye gitmekti, ama hava, rüzgar ve Paskalya tatili olması sebebiyle otobüs hatlarının seyrekliği el vermedi. Aklımın kaldığını da söyleyemeyeceğim çünkü deniz havasını da orman havasını da Helsingborg'da aldım ve yoruldum. Ormanda kilometrelerce yürüdüm. Ve bakın nasıl bir tabelayla karşılaştım:


Dikkat ördek ailesi çıkabilir! Sonra İsveç neden gelişmiş ülke...



Bu kuşu iyi yakaladım...


Fika zamanı! 

Gördüğünüz gibi hava kapalı ve bulutluydu... Olsun, güzel bir buçuk gün geçirdim orada. Sadece trenler İsveç'te çok pahalı, bunu söylemeden geçemeyeceğim. Oradayken instagram'da instastory'ye de bazı anlık fotoğraflar koymuştum, takip edenleriniz görmüştür... Beni sosyal medyadan da takip etmeyi unutmayın!

instagram.com/ofluoglumert

twitter.com/ofluoglumert

facebook.com/ofluoglumert


Not: Son üç beş gündür sağ bacağımda bir ağrı var. Ağrı bile değil de, bir uyuşukluk, arada bir karıncalanma hissi gibi. Gün içinde yürüyen, bisiklet süren ve bilgisayar başında da çokça oturan biriyim. Bilgisayarı, klavyeyi şu sıralar mouse'suz kullanıyorum, yani elimle, acaba sağ elimde başladı da sonra bacağıma mı indi bu uyuşma hissi? Yoksa huzursuz bacak sendromuna mı yakalandım (yok artık!)? Otururken de, ayaktayken de bazen hissediyorum o yüzden bence bisiklet sürmemle de bir ilgisi yok. Ciddi bir şey yok, sadece merak ettim. Bilen varsa yazarsa çok sevinirim. :) 

2 yorum:

  1. isveç sokakları,ne güzelmiş..sayende bizde gezmiş olduk..bu arada geçmiş olsun,bir hekime gittin mi? medyada bacaklarda uyuşma damar sertliğinin habercisi olduğu söleniyor..o yüzden bi hekime başvur derim..tekrar geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  2. şimdiye dek blogunda en sevdiğim yazıların isveç hayatı olduuuuu :)

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

YENİ ROMANIM BENİM KÜÇÜK ŞAHESERİM ÇIKTI! ARTIK SİZİNDİR...

Üçüncü romanım Benim Küçük Şaheserim, Remzi Kitabevi etiketiyle bugün çıktı! Bu yeni romanımda,  Remzi Kitabevi'nin paylaştığı videoda ...