23 Şubat 2017 Perşembe

ŞAŞIRTICI DERECEDE İYİ BİR ŞARKI TAVSİYESİ

ayşe hatun önal selam dengesiz ile ilgili görsel sonucu

Herkese merhaba! İsveç'e geldim geleli hep İsveç'teki hayatım ve seyahatlerim hakkında yazar oldum, yazmaya da devam edeceğim, ama şimdilik bu rutine kısa bir ara verip bambaşka bir şey, bir şarkı hakkında yazmak istiyorum. Evet, şaşırtıcı derecede iyi bir şarkı hakkında. 

İnternette gezinirken tesadüfen rastlayıp dinlediğim bu şarkı, yani "Olay", bana Hande Yener'in 2006'da çıkardığı ve elektronik, dans, house, caz gibi farklı müzik türlerini harmanladığı alternatif albümü "Apayrı"yı hatırlattı... Müzik otoriteleri tarafından Hande Yener'in en iyi albümü olarak değerlendirilen, zamanında pek çok ödül kazanan ve bugün bile en çok dinlenen albümlerden biri olan "Apayrı"dan ve onu takip eden başarılı birkaç albümden sonra, Hande Yener'den maalesef gittikçe kötüleşen ve birbirini tekrarlayan şarkılar dinledik. Su gibi duru olan sesine yazık ettiği bir gerçek... Ayşe Hatun Önal içinse tablo şimdilik tam tersi gibi. Yani aşağıdan yukarıya, vasattan iyiye, hatta mükemmele koşuyor Önal. "Çeksene Elini" gibi kötü bir çıkıştan sonra, "Çak Bir Selam"la muhteşem bir dönüş yaptı ve şimdi de yeni albümü "Selam Dengesiz"le müzikal tarzını baştan aşağı revize etti. Elektronik, dans ve alternatif sound'larla dolu bu yeni albümüne bayıldım! Çıkış şarkısı "Olay"ın sound'u, alt yapısı ve klibi kusursuza yakın, on numara! Şarkıyla birlikte klibi de gerçekten oldukça başarılı ve çıta üstü buldum. Albümdeki diğer şarkıları da şöyle bir dinledim, "Dur Dünya", "Devran" ve "Dengesiz" de çok iyi duruyor. Sözlerde de basite kaçılmamış, üstüne düşünülmüş ve şiirsele yakın duruyor. Bu albüm bana "Apayrı"nın tadını verdi, o nedenle çocuksu bir şekilde mutluyum dinlerken... Hande Yener'in 2006'da çıkardığı "Apayrı" albümünde yakaladığı Avrupai sound'u, Ayşe Hatun Önal'ın 2017'de çıkardığı "Selam Dengesiz"de buldum. Bence yeni bir şeyler dinlemek isteyenler bu yeni Ayşe Hatun Önal'ın bu yeni müziğine bir şans vermeli.

Son söz; umarım Hande Yener'in yakında çıkacak olan yeni albümü de en az Ayşe Hatun Önal'ın yeni albümü kadar iyi olur. Çünkü Yener'in acilen hak ettiği şarkıları söylemesi ve gelip geçici değil, kemik dinleyici kitlesine de hak ettiği şarkıları vermesi gerek.

Not: Yazı neden kırmızı oldu, hiçbir fikrim yok ve düzeltemedim. Sanırım bir HTML hatası. 


2 yorum:

  1. Arabada radyoda açıkken denk gelsem durup dinlerim ses verip ;) Güzel sayılabilir yani :)

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

YENİ ROMANIM BENİM KÜÇÜK ŞAHESERİM ÇIKTI! ARTIK SİZİNDİR...

Üçüncü romanım Benim Küçük Şaheserim, Remzi Kitabevi etiketiyle bugün çıktı! Bu yeni romanımda,  Remzi Kitabevi'nin paylaştığı videoda ...