6 Haziran 2014 Cuma

MÜKEMMEL DESEK ABARTMIŞ OLMAYIZ


Bu hafta çıkan yeni albümü Mükemmel’de, pop mu elektronik mi ikileminden uzakta, şarkısını söylemiş gitmiş Hande Yener. Bu enfes sound’larla, sözlerle ve o duru sesiyle… Yeniden zirveye oturması an meselesi.


Herkes Yoluna: Eğlenceli ve içimizi serinleten limonata tadında bir yaz şarkısı. Kışa da gayet uyar tabii, önemli olan ruh hali. Terk edildiği ya da terk ettiği sevgiliye laf sokarken mahalle ağzıyla konuşmayan, kaliteli bir şarkı. Yani öyle boş bir pop şarkısı değil. Zaten sağlam bir sound ve iyi sözlerle donatılmış bir şarkıdan bahsediyoruz. 9/10
İyi Şanslar: Şarkı başlar başlamaz o ilk enstrümanın ritmik büyüsüyle sizi içine çekiyor. Yani şarkıyı dinlememeniz gibi bir durum söz konusu bile değil. Bir veda sözcüğü olan “İyi şanslar”ı merkeze alması “Teşekkürler” şarkısını hatırlatsa da, bunu boş verin ve bu iyi sound’dan sakın mahrum kalmayın. 9/10
Yangın: “Benden uzakta olmak zorunda” kısmı dillere düşecek olan bir şarkı. Hem neşeli hem hüzünlü. Hem ritmik hem slow. Şarkıya adını veren “yangın” ise, şarkıya adını vermekten öteye gidememiş. İçeriğe daha çok uyan başka bir isim bulmak, dikkat çekme kaygısının gölgesinde kalmış belli ki. 8/10
Mükemmel: Hande Yener’in albümlerinin adını hep “Kraliçe” ya da “Mükemmel” gibi iddialı ve egosu yüksek isimler koymaya ihtiyacı mı var sanki? Albümün adı olan şarkılar genelde hareketli olur ya, Mükemmel bu kuralı bozup slow sularında arada bir boğularak geziniyor. 7/10
O Kadın Gitti: “Hazirandan, hatıramdan, hafızamdan” sözcükleriyle bir tekerleme hissi uyandırsa da, enstrümanların çekiciliği ve uzun bir aradan sonra sözleri Yener’in yazmış olması sizi şarkıya çekiyor. Halbuki Yener daha çok söz müzik yapsa ya yine, eskisi gibi… “Ooooooo kadın gitti!” 8/10
Karar Ver: Albümün en iyisi. Hem de en iyisi! Şiirsel sözlerini mi söyleyeyim… Yoksa Hande Yener’in duru sesiyle, konuşur gibi seslendirdiği o harika şarkılarından biri olmasını mı… Çok güçlü bir sound. İnişli çıkışlı bir şarkı, hiçbir saniyesi boş/doldurmaca değil, elektronik çıkış çok çok iyi. Özlediğimiz Yener tarzını da yeni dinleyicileri de memnun edecek. Gotik altyapısı, mutlaka stüdyo klibini hak ediyor. “Hayrola” gibi, kapalı bir mekanda çekilmeli. Havası, büyüsü, kimliği bozulmadan korunmalı. Şarkının akla getirdiği şeylerin klibi çekilmeli. Açık havada, kumsalda, dağda tepede çekilecek romantik bir şarkı değil. Ağır, ateş gibi yakan bir şarkı. Dikkati çeken tek kusur, nakarattaki sound’un Sinan Akçıl’ın “Terk Ediyorum (Küfür)” şarkısının nakaratındakinin  birebir aynısı olması. Ama eğer o şarkıyı bilmiyorsanız, bunu fark etmezsiniz bile. Dinledikçe başa saracağınız, keşke hiç bitmese diyeceğiniz bir şarkı. Sözler ve sound bu şarkıda doruk yapmış! Elektroniğe teslim olun... Albümde bir remix’ine kesinlikle yer verilmeliydi. “Mükemmel”in mükemmeli! 10/10
Kaybol: Albümün en renkli, eğlenceli ve özgün şarkılarından biri. Avrupai. Çok iyi bir sound’a sahip. Hande Yener güzel sesini bu şarkıda da ön plana çıkarmış. “Aşk üstüne hiç yakışmıyor, bak öfken hiç yatışmıyor” kısmı dillere düşecek türden. “Herkes Yoluna”yla aynı yolda, ama ondan bir iki tık daha iyi. Ve benim aklıma nedense bir sirk ortamını ve renkli baloncukları getirdi. Hatta eğer klibi çekilecekse Yener bir sihirbazı canlandırıp, kaybolmasını istediği kişiyi yok etmeli! Nasıl fikir? 9/10
Naber: “Ao!” diye başlayınca anlıyorsunuz ki ilginç bir şarkı… Dinlemeden önce sıradan bir pop şarkısı izlenimi verse de, sözler şaşırtıcı derecede şiirsel. Öyle ki, sözlerin şiirselliği anlamında “Karar Ver”in eğlenceli versiyonu diyebiliriz. “Öldün mü kaldın mı endişelendik” sözleri çok iyi. Nakarat çok iyi. “Herkes Yolunda” gibi lafını zarifçe sokan bir şarkı. Dile düşmesi garanti. Elektroları da sevindirici. 9/10
Sokak Kedisi: Melodisi iyi, ama sıradan, “giderli” bir şarkı. Albüme remix’ini koyduklarına görünce üzülüyor insan; bir sonraki klip yoksa o kadar iyi şarkı varken buna mı gelecek? Bir de sevgiliye, “Senin hakkın ancak bu, kapıya bir kap su!” deyince acaba Ömür Gedik ne der diye düşünmedim desem yalan olur. 7/10
Bileti Kes: Sound’u iyi, sözleri iyi, elektronik kısımları çok yerinde bir şarkı. Ayrıca albümün en didaktik şarkısı. “Doğru kişi”yle birlikte olup olmadığınızdan emin değilseniz, bir kulak verin derim; bir şey olacağından değil, azıcık havanız değişir! 9/10
Tebdil-i Aşk: İsim iyi de, şarkı ne diyor anlamadım ben. Kes-kopyala-yapıştır tarzında, birbirinden alakasız olmuş sözleri. Tebdil-i Aşk kelimesi daha iyi bir şarkıyı hak edebilirdi. 7/10
Hani Bana: Albümün eğlenceli şarkılarından biri daha. Nakarat öncesi bilimkurgu efekti ve akıbetindeki nakarat pek hoş. Sözler de gayet iyi. Tek kusuru, Hande Yener’in son yıllarda her şarkısında kullanmaktan çekinmediği o gülüşü/kahkahası. Olmasa da olurmuş yani! 8/10
Bir Kış Masalı: Bu ne tesadüf: Sezen Aksu’nun söylediği bu şarkıyı Mavi de yeni çıkan “Şimdi” albümünde yeniden cover’ladı, Hande de. Ama sesi güzel olmasına rağmen “yabanım, sevgilim, esmerim, sebebim” lafları Hande’ye uymamış. Üstüne oturmamış. Köylü gibi kalmış Hande bu şarkıda. “Şehirden çıktım köye” gibi olmuş. 6/10
Bir Köşede Yalnız: Zamanında Ajda Pekkan'ın seslendirdiği bu şarkı, Hande’ye son derece uymuş mesela. Hem de çok şık olmuş. Elektronik bir caz parçası havasında… Bu da biz yalnızlara gelsin!  9/10
Alt Dudak: Albümden önce çıkan bir single olarak, açıkçası albümle ilgili pek de doğru bilgiler vermiyor. Çünkü açıkçası çok da harikulade bir şarkı değil. Sözleri de öyle. 7/10
Unutanlar Gibi: Eğer albümdeki diğer şarkılar kötü olsaydı, Mehmet Erdemli bu düete sığınırdık ama albüm öyle iyi ki, bu şarkıya gerek bile kalmıyor, hatta şarkı basit bile kalıyor. Bir elektropop albümün Türk Sanat Müziği tadında. Erdem bu şarkıya girmekle iyi mi etmiş kötü mü, anlamadım. 7/10

“Apayrı”, “Hayrola” ve “Hande’ye Neler Oluyor”ın ardından gelen en iyi albüm. Hande Yener uzun bir aradan sonra -nihayet- o duru ve su gibi sesine yakışan kaliteli şarkılar seslendirmeyi başarmış. Hatta inşallah bu sefer bu rotasından şaşmaz da daha iyiye gider. Albümün sound’u gerçekten çok iyi. Pop mu elektronik mi ikilemine girmeden, şarkısını söyleyip gitmiş Hande Yener. Altyapılarda Yener’in eski elektronik parçalarını özleyenleri memnun edecek nefis elektronikler ve house dokunuşları var. Çok tatmin edici ve uzun süre dinlenilebilecek şık bir albüm çıkmış ortaya. Çoğu şarkı altın gibi kıymetli. Avrupai bir havada. Sözler de şaşırtıcı derecede iyi. Albümün baştan sona dinlenmesini gerekiyor. Yener “yeniden kaliteye ve sesine yakışan şarkılara” kavuşmuş. Albüm “Karar Ver” şarkısında zirveye ulaşmış.
Albümün fotoğraf çekimleri de pek çık. Albümün en üzücü tarafıysa, her zamanki gibi, en kaliteli şarkılara değil de öne çıkmasını istedikleri şarkılara remix yapmış olmaları. Oysa "Karar Ver," "İyi Şanslar", "Kaybol", "Naber" ve "Herkes Yoluna" da remix olayına girmeyi kesinlikle hak ediyordu. Uzun lafın kısası, yaz sonunda bir remix albümü bekliyoruz!


2 yorum:

  1. biliyormusun yıllardır bana en çok benzetilen (fiziksel olarak) kişidir hande yener :))severim bir ara yeni tarzı beni az biraz itmişti ama iyi gidiyor :))

    YanıtlaSil
  2. :) aklıma ilk gelen foto burada
    http://alanayy.blogspot.com.tr/2014/02/ugur-simgesi-at-nallar.html

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

SİNEMADA İKİ FİLM

Son günlerde sinemada iki filme gittim. İlki, The Substance. Yani Cevher. Bence mutlaka görülmesi gereken, ama son derece rahatsız edici bir...