Bu hafta çıkan yeni albümü Mükemmel’de, pop mu elektronik mi ikileminden uzakta, şarkısını söylemiş gitmiş Hande Yener. Bu enfes sound’larla, sözlerle ve o duru sesiyle… Yeniden zirveye oturması an meselesi.
Herkes
Yoluna: Eğlenceli ve içimizi serinleten limonata tadında bir yaz
şarkısı. Kışa da gayet uyar tabii, önemli olan ruh hali. Terk edildiği ya da
terk ettiği sevgiliye laf sokarken mahalle ağzıyla konuşmayan, kaliteli bir
şarkı. Yani öyle boş bir pop şarkısı değil. Zaten sağlam bir sound ve iyi
sözlerle donatılmış bir şarkıdan bahsediyoruz. 9/10
İyi
Şanslar: Şarkı başlar başlamaz o ilk enstrümanın ritmik büyüsüyle
sizi içine çekiyor. Yani şarkıyı dinlememeniz gibi bir durum söz konusu bile
değil. Bir veda sözcüğü olan “İyi şanslar”ı merkeze alması “Teşekkürler”
şarkısını hatırlatsa da, bunu boş verin ve bu iyi sound’dan sakın mahrum
kalmayın. 9/10
Yangın:
“Benden
uzakta olmak zorunda” kısmı dillere düşecek olan bir şarkı. Hem neşeli hem
hüzünlü. Hem ritmik hem slow. Şarkıya adını veren “yangın” ise, şarkıya adını
vermekten öteye gidememiş. İçeriğe daha çok uyan başka bir isim bulmak, dikkat
çekme kaygısının gölgesinde kalmış belli ki. 8/10
Mükemmel:
Hande
Yener’in albümlerinin adını hep “Kraliçe” ya da “Mükemmel” gibi iddialı ve
egosu yüksek isimler koymaya ihtiyacı mı var sanki? Albümün adı olan şarkılar
genelde hareketli olur ya, Mükemmel bu kuralı bozup slow sularında arada bir
boğularak geziniyor. 7/10
O
Kadın Gitti: “Hazirandan, hatıramdan, hafızamdan”
sözcükleriyle bir tekerleme hissi uyandırsa da, enstrümanların çekiciliği ve
uzun bir aradan sonra sözleri Yener’in yazmış olması sizi şarkıya çekiyor.
Halbuki Yener daha çok söz müzik yapsa ya yine, eskisi gibi… “Ooooooo kadın
gitti!” 8/10
Karar
Ver:
Albümün en iyisi. Hem de en iyisi! Şiirsel sözlerini mi söyleyeyim… Yoksa Hande
Yener’in duru sesiyle, konuşur gibi seslendirdiği o harika şarkılarından biri
olmasını mı… Çok güçlü bir sound. İnişli çıkışlı bir şarkı, hiçbir saniyesi
boş/doldurmaca değil, elektronik çıkış çok çok iyi. Özlediğimiz Yener tarzını
da yeni dinleyicileri de memnun edecek. Gotik altyapısı, mutlaka stüdyo klibini
hak ediyor. “Hayrola” gibi, kapalı bir mekanda çekilmeli. Havası, büyüsü, kimliği
bozulmadan korunmalı. Şarkının akla getirdiği şeylerin klibi çekilmeli. Açık
havada, kumsalda, dağda tepede çekilecek romantik bir şarkı değil. Ağır, ateş
gibi yakan bir şarkı. Dikkati çeken tek kusur, nakarattaki sound’un Sinan Akçıl’ın
“Terk Ediyorum (Küfür)” şarkısının nakaratındakinin birebir aynısı olması. Ama eğer o şarkıyı
bilmiyorsanız, bunu fark etmezsiniz bile. Dinledikçe başa saracağınız, keşke
hiç bitmese diyeceğiniz bir şarkı. Sözler ve sound bu şarkıda doruk yapmış! Elektroniğe
teslim olun... Albümde bir remix’ine kesinlikle yer verilmeliydi. “Mükemmel”in
mükemmeli! 10/10
Kaybol:
Albümün en renkli, eğlenceli ve özgün şarkılarından biri. Avrupai. Çok iyi bir
sound’a sahip. Hande Yener güzel sesini bu şarkıda da ön plana çıkarmış. “Aşk
üstüne hiç yakışmıyor, bak öfken hiç yatışmıyor” kısmı dillere düşecek türden. “Herkes
Yoluna”yla aynı yolda, ama ondan bir iki tık daha iyi. Ve benim aklıma nedense
bir sirk ortamını ve renkli baloncukları getirdi. Hatta eğer klibi çekilecekse
Yener bir sihirbazı canlandırıp, kaybolmasını istediği kişiyi yok etmeli! Nasıl
fikir? 9/10
Naber:
“Ao!”
diye başlayınca anlıyorsunuz ki ilginç bir şarkı… Dinlemeden önce sıradan bir pop şarkısı izlenimi verse de, sözler
şaşırtıcı derecede şiirsel. Öyle ki, sözlerin şiirselliği
anlamında “Karar Ver”in eğlenceli versiyonu diyebiliriz. “Öldün mü kaldın mı
endişelendik” sözleri çok iyi. Nakarat çok iyi. “Herkes Yolunda” gibi lafını
zarifçe sokan bir şarkı. Dile düşmesi garanti. Elektroları da sevindirici. 9/10
Sokak
Kedisi: Melodisi iyi, ama sıradan, “giderli” bir şarkı. Albüme
remix’ini koyduklarına görünce üzülüyor insan; bir sonraki klip yoksa o kadar
iyi şarkı varken buna mı gelecek? Bir de sevgiliye, “Senin hakkın ancak bu,
kapıya bir kap su!” deyince acaba Ömür Gedik ne der diye düşünmedim desem yalan
olur. 7/10
Bileti
Kes: Sound’u iyi, sözleri iyi, elektronik kısımları çok
yerinde bir şarkı. Ayrıca albümün en didaktik şarkısı. “Doğru kişi”yle birlikte
olup olmadığınızdan emin değilseniz, bir kulak verin derim; bir şey olacağından
değil, azıcık havanız değişir! 9/10
Tebdil-i
Aşk:
İsim iyi de, şarkı ne diyor anlamadım ben. Kes-kopyala-yapıştır tarzında, birbirinden
alakasız olmuş sözleri. Tebdil-i Aşk kelimesi daha iyi bir şarkıyı hak edebilirdi.
7/10
Hani
Bana: Albümün eğlenceli şarkılarından biri daha. Nakarat öncesi
bilimkurgu efekti ve akıbetindeki nakarat pek hoş. Sözler de gayet iyi. Tek
kusuru, Hande Yener’in son yıllarda her şarkısında kullanmaktan çekinmediği o
gülüşü/kahkahası. Olmasa da olurmuş yani! 8/10
Bir
Kış Masalı: Bu ne tesadüf: Sezen Aksu’nun söylediği bu
şarkıyı Mavi de yeni çıkan “Şimdi” albümünde yeniden cover’ladı, Hande de. Ama
sesi güzel olmasına rağmen “yabanım, sevgilim, esmerim, sebebim” lafları
Hande’ye uymamış. Üstüne oturmamış. Köylü gibi kalmış Hande bu şarkıda. “Şehirden
çıktım köye” gibi olmuş. 6/10
Bir Köşede
Yalnız: Zamanında Ajda Pekkan'ın seslendirdiği bu şarkı, Hande’ye
son derece uymuş mesela. Hem de çok şık olmuş. Elektronik bir caz parçası
havasında… Bu da biz yalnızlara gelsin!
9/10
Alt
Dudak: Albümden önce çıkan bir single olarak, açıkçası albümle
ilgili pek de doğru bilgiler vermiyor. Çünkü açıkçası çok da harikulade bir
şarkı değil. Sözleri de öyle. 7/10
Unutanlar
Gibi: Eğer albümdeki diğer şarkılar kötü olsaydı, Mehmet
Erdemli bu düete sığınırdık ama albüm öyle iyi ki, bu şarkıya gerek bile kalmıyor,
hatta şarkı basit bile kalıyor. Bir elektropop albümün Türk Sanat Müziği
tadında. Erdem bu şarkıya girmekle iyi mi etmiş kötü mü, anlamadım. 7/10
“Apayrı”, “Hayrola” ve “Hande’ye Neler Oluyor”ın ardından
gelen en iyi albüm. Hande Yener uzun bir aradan sonra -nihayet- o duru ve su
gibi sesine yakışan kaliteli şarkılar seslendirmeyi başarmış. Hatta inşallah bu
sefer bu rotasından şaşmaz da daha iyiye gider. Albümün sound’u gerçekten çok
iyi. Pop mu elektronik mi ikilemine girmeden, şarkısını söyleyip gitmiş Hande
Yener. Altyapılarda Yener’in eski elektronik parçalarını özleyenleri memnun
edecek nefis elektronikler ve house dokunuşları var. Çok tatmin edici ve uzun
süre dinlenilebilecek şık bir albüm çıkmış ortaya. Çoğu şarkı altın gibi
kıymetli. Avrupai bir havada. Sözler de şaşırtıcı derecede iyi. Albümün baştan
sona dinlenmesini gerekiyor. Yener “yeniden kaliteye ve sesine yakışan
şarkılara” kavuşmuş. Albüm “Karar Ver” şarkısında zirveye ulaşmış.
Albümün fotoğraf çekimleri de pek çık. Albümün en üzücü tarafıysa, her zamanki gibi, en kaliteli şarkılara değil de öne çıkmasını istedikleri şarkılara remix yapmış olmaları. Oysa "Karar Ver," "İyi Şanslar", "Kaybol", "Naber" ve "Herkes Yoluna" da remix olayına girmeyi kesinlikle hak ediyordu. Uzun lafın kısası, yaz sonunda bir remix albümü bekliyoruz!
biliyormusun yıllardır bana en çok benzetilen (fiziksel olarak) kişidir hande yener :))severim bir ara yeni tarzı beni az biraz itmişti ama iyi gidiyor :))
YanıtlaSil:) aklıma ilk gelen foto burada
YanıtlaSilhttp://alanayy.blogspot.com.tr/2014/02/ugur-simgesi-at-nallar.html