22 Haziran 2014 Pazar

THE TIMES YORUMLARI BENİM İÇİN BİTMİŞTİR!


İsim: Başkasının Mezarı
Meslek: Kitap
Sicil: 2/10
TL: 22
Bu kış: Yanlışlıkla düşürmedim, bilerek kara attım!

"Rebus harikulade bir incelikle çizilmiş bir karakter" demiş The Times.

"Mükemmel bir incelikle kaleme alınmış bir polisiye" demiş Sunday Times.

"Gergin, zorlayıcı ve müthiş doyurucu bir okuma deneyimi" demiş Guardian.

İyi ki de demişler de gözümü açmışlar! Ben de bundan sonra yapılan bu yorumlara kanarak kitap almamayı öğrenirim.

Oysaki polisiye, hele de "Ejderha Dövmeli Kız" çizgisindeki İsveç polisiyeleri en sevdiğim türdür. Lisbeth akımı doğduğundan beri, her kitap bunu kullanarak satış yapmayı amaçlıyor, başarılı da oluyorlar ki kanıp alıyor ve sonra hayal kırıklığına uğruyoruz. Gerçi bu sefer İskoç edebiyatına uzanıyoruz, ama olsun, kuzey kuzeydir.

"Başkasının Mezarı"nda emekli dedektif John Rebus güya hem onun davalara karışmasını istemeyen iş arkadaşlarını karşısına alarak hem de yalnız hayatını sürdürmeye çalışarak, kayıp bir kızı araştırmaya girişiyor. Ama daha kitabın ilk sayfalarından itibaren anlatım öyle sıkıcı, öyle özensiz ve öyle durağan ki kitap sizi içine çekmeyi başaramıyor.

Bu, acaba kitabın çizgisi mi diye düşünüyorum ama yok, yazar da bir türlü karar verememiş.

Çok sıkı bir kitap kurduyumdur, bilen bilir, ama bu sefer bir kitabı yarıda bırakmak zorunda kaldım.

"Başkasının Mezarı", beni başka bir kitaba yönlendirdi yani.

Sahi, sizden tavsiyeler alayım biraz da... Şöyle güzel, tatmin edici, tam da dişime göre doyurucu bir polisiye? Mümkünse kuzeyden?


4 yorum:

  1. Zaten olan olan best sellerden kaçınırım :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba :)
    Tam polisiye sayılmaz ama okumadıysanız, Laurent Gounelle kitaplarını sayabilirim: *Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer, Mutlu Olmak İsteyen Adam, Seni Her Şeyin Mümkün Olduğu Bir Yere Götüreceğim. Olumlu, hoş ve sürükleyicidir. Tam polisiye olarak da Jean-Christophe Grangé kitaplarını öneririm, ama belki bilirsiniz biraz karanlıktır. Çok da başarılı, zeka ürünüdür. "Olasılıksız" da süper tabii.. Ejderha Dövmeli Kız benim de favorilerimden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... Ooo, bilmez miyim? Millennium serisi benim zaten bugüne dek okuduğum en iyi seri! :)

      Sil
  3. 1 haziranda yazdığım "huzursuz adam" yazımda bütün kuzey polisiye ve gerilim yazarları var. bi tanesini almışsın yaa. sesler :) yazı kitap başlığında.

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

YENİ ROMANIM BENİM KÜÇÜK ŞAHESERİM ÇIKTI! ARTIK SİZİNDİR...

Üçüncü romanım Benim Küçük Şaheserim, Remzi Kitabevi etiketiyle bugün çıktı! Bu yeni romanımda,  Remzi Kitabevi'nin paylaştığı videoda ...